۸۲۱ هکتار جنگل‌کاری در استان تهران انجام شده‌است

شهرری - ایرنا - مدیرکل منابع طبیعی استان تهران اعلام کرد: از زمان آغاز اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد اصله درخت (۱۵ اسفند ۱۴۰۱) تا کنون ۸۲۱ هکتار جنگل کاری به ۲ صورت بیابانی و ارتفاعات در این استان انجام شده‌است.

به گزارش ایرنا از اداره کل منابع طبیعی و آبخیز داری استان تهران، رضا بیانی روز یکشنبه در این باره اظهار داشت: با توجه به دستور رئیس جمهور پیرامون کاشت یک میلیارد درخت طی چهار سال با مشارکت مردم کشور، سهم استان تهران در این طرح سالیانه یک هزار و ۵۰۰ هکتار و کاشت درخت در ۶ هزار هکتار طی چهار سال است.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون ۶۰ درصد از تعهد استان تهران از طرح مردم کاشت یک میلیارد درخت در سال ۱۴۰۲ انجام شده و تا پایان سال جاری باقیمانده آن کاشته خواهد شد.

این مسئول افزود: مدیران، کارشناسان و کارمندان این اداره کل با همت بالا و با تمام توان با همکاری دیگر نهادهای دولتی و مردم نهاد به انجام این مهم از زمان شروع طرح تاکنون اقدام کرده اند.

بیانی تولید نهال در نهالستان شهرستان دماوند با ظرفیت یک میلیون و ۳۰۰ هزار اصله، تولید نهال در نهالستان شهرستان ملارد با ظرفیت ۲۰۰ هزار اصله، انجام دیوارنویسی به منظور ترویج و ترغیب مردم برای مشارکت در این طرح، حضور مدیران در برنامه‌های تلویزیونی باهدف اطلاع رسانی این طرح و تشویق نهادهای دولتی و مردمی و انعقاد قرارداد با نهادهای دولتی و مردمی برای انجام این طرح را از اقدامات اداره کل متبوعش برشمرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران یادآور شد: نهال ‌هایی که در ۲ نهالستان ملارد و دماوند تولید می‌شود و نهال هایی که در راستای اجرای این طرح کاشته شده از گونه‌های بومی استان و سازگار با محیط و کم آب خواه هستند.

به گزارش ایرنا، پویش کاشت یک میلیارد درخت در سراسر کشور دوشنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۱  با حضور رئیس جمهور آغاز شد.

طبق برنامه وزارت جهاد کشاورزی طرح مردمی کاشت یک میلیارد اصله درخت ظرف چهار سال برنامه‌ریزی شده است که اسفند ماه سال گذشته شروع شد.

در قالب این طرح قرار است سالانه ۲۵۰ میلیون اصله نهال با مشارکت مردم، سازمان‌های مردم‌نهاد و صنایع تولید و کاشته شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha