۷ آبان ۱۴۰۲، ۱۷:۵۸
کد خبرنگار: 915
کد خبر: 85274303
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

طرح تفکیک زباله از مبدا به‌صورت آزمایشی در گالیکش آغاز شد
عکس آرشیوی است

گنبدکاووس- ایرنا- شهردار گالیکش از اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا به‌صورت آزمایشی در تعدادی از مدارس، ادارات و نهادهای این شهرستان خبر داد و گفت: این طرح به منظور آموزش و فرهنگ‌سازی جداسازی زباله‌های خُشک (کاغذ، شیشه و پلاستیک) از یکدیگر در بین شهروندان بالاخص گروه‌های دانش آموزی و کارکنان ادارات آغاز شد.

ابوذر اسفندیاری‌پور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح با عنوان «پیام‌آوران تفکیک زباله» در هشت آموزشگاه و چهار اداره گالیکش از دیروز ۶ آبان با توزیع تعداد ۱۳۰ سطل و باکس‌های زباله در سه رنگ قرمز، آبی و سبز شروع شد.

وی اضافه کرد: در شهر گالیکش با جمعیت تقریبی ۲۴ هزار نفر روزانه بین ۱۵ تا ۲۰ تُن زباله تولید می‌شود که حداقل ۳۰ درصد آن خُشک هستند.

اسفندیاری پور ادامه داد: در صورت موفقیت طرح تفیک زباله از مبدا در مدارس و ادارات گالیکش، این طرح به تدریج در تمامی مدارس و ادارات مستقر در این شهر اجرا می‌شود.

شهردار گالیکش همچنین بابیان اینکه طرح تفیک زباله از مبدا در سال‌های قبل توسط بیشتر شهرداران استان گلستان از جمله این شهر اجرا شده است، گفت: به‌سبب عدم فرهنگ‌سازی در این خصوص و نیز فعالیت زباله‌گردها، غالب این طرح‌ها با شکست مواجه شد.

وی افزود: اجرای دوباره طرح تفکیک زباله از مبدا به صورت آزمایشی در برخی مدارس و ادارات گالیکش توسط شهرداری، جنبه فرهنگ‌سازی دارد.

اسفندیاری‌پور اضافه کرد: به‌منظور تشویق دانش آموزان برای مشارکت در این طرح، مسابقات هنری (نقاشی و رنگ آمیزی) با موضوع تفکیک زباله بین آنها برگزار و به آثار برتر جوایزی اهدا می‌شود.

شهرستان گالیکش با حدود ۶۵ هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha