۷ آبان ۱۴۰۲، ۱۵:۵۹
کد خبرنگار: 5400
کد خبر: 85274451
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فیلم/سه پویش بسیج در برنامه‌های روز دانش آموز طراحی شده است

شهرری- ایرنا- مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی کشور گفت: سه پویش برای بسیج دانش‌آموزی در روز هشتم آبان بعنوان روز بسیج دانش آموزی شامل امید آفرینی، نشاط آفرینی و هویت ملی طراحی شده است.

به گزارش ایرنا، مجتبی باستان روز یکشنبه در مراسم افتتاحیه راهیان نور دانش‌آموزی که در گلزار شهدای بهشت زهرا س در کنار مزار شهید محمد حسین فهمیده بعنوان شهید شاخص دانش آموزی با حضور جمع کثیری از دانش آموزان و فرماندهان لشکری و مسئولان کشوری برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هشتم آبان مقارن با شهادت شهید محمدحسین فهمیده است که روز بسیج دانش‌آموزی نام دارد و ۱۳ آبان هم روز مبارزه با استکبار جهانی است شعار این فاصله هفته بسیج دانش‌آموزی و مبارزه با استکبار جهانی «نظم نو جهانی با نسل آرمانی» نام دارد.

وی ادامه داد: سه پویشی که امسال برای بسیج دانش‌آموزی در برنامه‌ها طراحی کرده ایم شامل امید آفرینی، نشاط آفرینی و هویت ملی است و این برنامه ها در سه سطح مدرسه، استانی و کشوری طراحی شده که به یاری خدا اجرا خواهد شد.

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی بیان داشت: یکی از برنامه‌ها، پویش جهانی «فریاد عروسک‌ها» ویژه دانش‌آموزان دختر و پسر مقطع ابتدایی است که همه دانش‌آموزان ایرانی در اعتراض به کودک‌کشی رژیم صهیونیستی، عروسک در دست می‌گیرند و در تجمعات شرکت می‌کنند.

باستان اضافه کرد: برنامه بعدی پویش «حقوق منهای بشر مساوی آمریکا» است که ویژه دانش‌آموزان متوسطه اول و دوم برگزار می‌شود و بر اساس آن ۱۰۰ سؤال از دانش‌آموزان پرسیدیم و هر دانش‌آموز به یک سؤال پاسخ می‌دهد. در نهایت از بین پاسخ‌ها، به برترین‌ها پاسخ‌ها جوایزی اهدا می‌شود.

وی افزود: از دیگر برنامه‌ها، برگزاری تجمع در استان‌هاست که هر استان یک برنامه تجمعی در محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی و حمایت از مردم مظلوم فلسطین برگزار می‌کند که افتتاحیه آن در روز ۸ آبان در تبریز با حضور ۱۰ هزار دانش‌آموز دختر برگزار می‌شود.

معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین:ما ۱۸۸ هزار شهید فهمیده دادیم که ۳۶ هزار آنها جنس شما و هم سن شما بودند

سردار حسین معروفی در سخنرانی مراسم بزرگداشت روز بسیج دانش آموزی و افتتاحیه اردوهای راهیان نور در کنار مرقد شهید حسین فهمیده در بهشت زهرا بیان کرد:اولین نکته ای که خدمت شما باید در این یادواره عرض کنم به برکت مجاهدت مردم بزرگ ایران و مجاهدت شهیدان و ایثارگران رهبری امامین،انقلاب امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی است؛ملت بزرگمان ملت و نظامی و هوشمند است،همه‌ی ملت بزرگ ایران در از بین بردن و نابودی حکومت ستمشاهی دست نشانده آمریکا و انگلیس و تفکر صهیونیست در پیروزی انقلاب اسلامی سهیم هستند.

وی افزود: همه‌ی اقوام و همه‌ی گروه های سیاسی همه تحت امر امام حرکت کردند و قیام کردند و دولت ستمشاهی را از صفحه‌ی روزگار محو کردند،همه‌ی ملت ایران،حکومت اسلامی را تحت امر ولایت و حجت خدا،جایگزین حکومت ستمشاهی کردند و همه ی ملت ایران و نزدیک ۹۹ درصد آری به جمهوری اسلامی گفتند.

سردار معروفی ادامه داد: نکته ای برای دختران عزیزم که امروز راهی سرزمین مقدس نور می‌شوند، من یکی از خروجی‌های دفاع مقدس هستم که بنده حقیر افتخار داشتم که هفت سال از هشت سال جنگ دفاع مقدس را در کنار این شهیدان رزمندگان بزرگوار باشم؛ تاریخ را بخوانید که به چه آسانی در ۲۰۰ سال گذشته بخش های کشور ما را جدا کردند ولی در هشت سال دفاع مقدس یک وجب از خاک کشورمان به دست دشمن نیفتاد و یکی از خروجی های مهم دفاع مقدس ناموس پرستی ما بود، ما ناموس پرستیم و ناموس پرستیمان را از گودال قتلگاه از امام شهیدمان یاد گرفتیم.

معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: ما ۱۸۸ هزار شهید فهمیده دادیم که ۳۶ هزار آنها جنس شما و هم سن شما بود در گام اول ولی اجازه ندادیم پای نحس بیگانه به سرزمین مقدس ما و دست نحس بیگانه ها به دامان پاک ناموس ایران برسد،غیر از این شهیدان و غیرتمندان تفکر عاشورایی که امنیت کشور را حفظ کردند نبودند. 

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش : دانش‌آموزان شهید فهمیده‌های امروز هستند

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش، دانش‌آموزان را شهید فهمیده‌های امروز توصیف کرد و از آنان خواست تا فهمی که با معرفت الهی نصیب‌شان شده را به دیگران نیز انتقال داده و دوستان خود را به مسیری که در آن قدم گذاشته‌اند، دعوت کنند.

اصغر باقرزاده در آیین افتتاحیه اردوهای راهیان نور دانش‌آموزی و بزرگداشت روز بسیج دانش‌آموزی، یادواره شهیدمحمدحسین فهمیده اظهار داشت: نام هر کدام از شهدا برای ما معنا و مفهوم خاصی دارد.

وی خطاب به دانش‌آموزان و با بیان اینکه امروز شما هم فهمیده‌های دوران ما هستید، خاطر نشان کرد: شما می‌توانید این فهمی که با معرفت الهی نصیب‌تان شده را به دیگران نیز انتقال داده و دوستان خود را به مسیری که در آن قدم گذاشته‌اید، دعوت کنید.

باقرزاده با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه افزود: برای بچه‌های فلسطین دعا می‌کنیم اما از آن‌ها هم یاد می‌گیریم که بچه‌های فلسطینی، قرآن می‌خوانند و می‌گویند خدا به ما کمک خواهد کرد و خداوند، نصرت را وعده کرده است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه برخی‌ها می‌گویند برنامه‌های پرورشی اجباری است در حالی که برنامه‌های پرورشی از روی اجبار نیست و اختیاری است، گفت: بچه‌ها در فعالیت‌های پرورشی از جمله شرکت در نماز جماعت، اردوها، عضویت در تشکل‌های دانش‌آموزی و مجموعه برنامه فراگیر پرورشی، مختار هستند و به خوبی در همه برنامه‌ها شرکت می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha