۷ آبان ۱۴۰۲، ۱۷:۳۱
کد خبرنگار: 2296
کد خبر: 85274485
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

روایتی متفاوت از بانوی مبارز فلسطینی منتشر شد

۷ آبان ۱۴۰۲، ۱۷:۳۱
کد خبر: 85274485
روایتی متفاوت از بانوی مبارز فلسطینی منتشر شد

تهران- ایرنا- کتاب «خاطرات ام جهاد» روایتی از همسر یکی از مبارزان برجسته فلسطینی به نویسندگی انتصار الوزیر (ام جهاد) و ترجمه مهدی فردوسی زاده منتشر شد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی انتشارات ایران، موسسه انتشاراتی ایران به‌ تازگی در حوزه تاریخ شفاهی کتاب «خاطرات ام جهاد» همسر خلیل‌الوزیر مبارز فلسطینی‌ و روایت یک عمر همراهی با ابوجهاد را در ۳۱۲ صفحه و قطع رقعی اروپایی منتشر کرده است، این کتاب ذیل مجموعه گفتمان مقاومت این انتشارات منتشر شده و دربردارنده زندگی‌نامه خودنوشت انتصار الوزیر (ام‌جهاد)، همسر خلیل ابراهیم الوزیر (ابوجهاد) است.

ابوجهادی که در ۱۰ اکتبر ۱۹۳۵ در رمله فلسطین به‌ دنیا آمد، سیاست‌مدار و تئوریسین نظامی فلسطینی، از بنیان‌گذاران جنبش فتح و عضو کمیته مرکزی این سازمان و فرمانده العاصفه، شاخه نظامی این جنبش بود که در نهایت در ۱۶ آوریل ۱۹۸۸ توسط کماندوهای اسرائیلی در تونس به ‌شهادت رسید.

در این کتاب، شرح حال و سفر مبارزاتی خود را با همسر و هم‌رزمش خلیل الوزیر به رشته تحریر درمی‌آورد و در این اثنی داستانی مستند از وقایع و رخدادهای مهم زندگی این شهید، به خصوص شکل‌گیری و تأسیس جنبش فتح را پیش رو می‌گذارد.

این زن که در کنار همسرش یکی از زنان تأثیرگذار در جریان مقاومت است، از نزدیک شاهد تغییر و تحولات در جریان جنبش ملی فلسطین بود و نامش به‌ عنوان اولین عضو زن در تأسیس جنبش فتح مطرح می‌شود که در برهه‌ای نیز به‌ طور موقت رهبری نیروهای طوفان را به‌ عهده گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha