فیلم| رونمایی از ابتکارات دانش آموزان در مصرف بهینه آب در کهریزک

شهرری- ایرنا- بمنظور نمایش ابتکارات دانش آموزان و به صدا درآمدن زنگ آب با هدف فرهنگ‌سازی در مصرف بهینه آب مراسمی در مدرسه ابتدایی پسرانه سلیمی جهرمی در محله شورآباد کهریزک برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، روز دوشنبه به همت آبفای منطقه شش استان تهران(شهرری) مراسم به صدا در آمدن زنگ آب با حضور حسن حقیقی مدیر عامل آبفای منطقه شش شهر تهران، علی اصفهانی رئیس آموزش و پرورش کهریزک، هادی بادلی بخشدار کهریزک علی کلهر شهردار کهریزک به صورت نمادین در مدرسه ابتدایی پسرانه سلیمی جهرمی به صدا درآمد.

دانش‌آموزان کلاس اول در این مراسم ضمن این‌که برای بهبود وضعیت بارش نزولات آسمانی در کشور دعا کردند، همگی به عنوان "حامی آب" در جمع خانواده‌های خود تعیین شدند تا سفیران آگاهی بخشی برای مصرف بهینه مایه حیات در خانواده‌ها باشند.

این مراسم با توجه به جایگاه، ارزش و قداست آب و لزوم فرهنگ سازی مصرف بهینه این ماده حیات بخش، با هدف افزایش آگاهی در خصوص چگونگی مصرف تنها ماده بدون جایگزین با برگزاری نمایشگاهی از ابتکارات و اختراعات ، کاردستی و نقاشی، ایده ها و نظرات دانش آموزان به نمایش گذاشته شد.

با امضای همکاری بین وزارت آموزش و پرورش و سازمان آب و فاضلاب قرار است اصلاح الگوی مصرف آب به دانش‌آموزان آموزش داده ‌شود. در این همکاری استفاده از عوامل کاهنده در فشار آب در شیرآلات و همچنین نحوه صرفه‌جویی در مصرف آب به دانش‌آموزان آموزش داده می‌شود، چرا که دانش‌آموزان قطعا در آموزش خانواده‌ تاثیرگذارند و می‌توانند با دریافت آموزش‌های اصلاح الگوی مصرف آب، آن را به خانواده‌ها منتقل کنند.

اینگونه همکاری بین آموزش و پرورش و سازمان آب می تواند ذهن کودکان و نوجوانان را برای آینده آماده کند تا با راهکارهای صرفه جویی آشنا شوند و کمبود آب را درک نمایند.

در پایان این مراسم به تمامی دانش آموزانی که در نمایشگاه صرفه جویی مصرف آب شرکت کردند جوایزی اهدا شد و سه نفر از آنها به عنوان دانش آموزان برتر معرفی شده و جوایز نفیسی گرفتند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha