۸ آبان ۱۴۰۲، ۱۲:۵۷
کد خبرنگار: 2485
کد خبر: 85275283
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سرلشکر باقری: در حوزه پدافند غیرعامل باید رشد بیشتری داشته باشیم

تهران- ایرنا- رئیس ستادکل نیروهای مسلح گفت: وضعیت امروز در حوزه پدافند غیرعامل نسبت به گذشته نمره بالاتری می‌گیرد اما معتقدم ما هنوز نمره قابل قبولی نداریم و باید حتماً کشور در این جهت رشد بیشتری داشته باشد.

به گزارش خبرنگار دفاعی ایرنا، سردار سرلشکر محمد باقری روز دوشنبه در حاشیه دهمین همایش ملی پدافند غیرعامل، درخصوص وضعیت امروز پدافند غیرعامل در کشور و موفقیت دستگاه‌ها، با تبریک روز پدافند غیرعامل گفت: وضعیت پدافند غیرعامل در کشور روز به روز در حال توسعه است ما از جایی آغاز کردیم که حقیقتا کار چندانی انجام نشده بود و در مراحل بسیار ابتدایی قرار داشت و عزیزان زحمت کشیدند و روز به روز و سال به سال کار در حال پیشرفت است.

وی عملکرد دستگاه‌ها را متفاوت توصیف کرد و افزود: طبیعتاً برخی از دستگاه‌ها توجه و عنایت بیشتری دارند و امروز نیز دستگاه‌های برتر مورد قدردانی قرار گرفتند و همانطور که عنوان شد برخی از کارهای نمونه در کشور انجام شده است. از جمله اینکه دیسپچینگ گاز ملی ایجاد شد که کار ارزشمندی در دفاع سایبری و مصون‌سازی سایبری زیرساخت‌های کشور و سرمایه‌های متکی به سایبر بود.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح بیان کرد: اقدامات ارزشمندی صورت گرفته است شرکت‌های دانش بنیان فراوانی وارد شده‌اند و کارهای خوبی انجام داده‌اند.

سرلشکر باقری اظهار کرد: با قانونی که مجلس تصویب کرد و ابلاغ شد و همدلی که وجود دارد و همکاری که با کمیته دائمی پدافند غیرعامل در کشور صورت می‌گیرد، آنچه که امید داریم و همه دوستان تلاش دارند که اتفاق بیفتد این است که حداقل از این به بعد طرحی در سطح حیاتی و حساس و بزرگ و زیرساخت‌های اساسی که ایجاد می‌شود بدون رعایت ملاحظات پدافند غیرعامل آغاز نشود.

وی ادامه داد: به این معنا که در مرحله آمایش، تعیین مکان، پیش‌طراحی، طراحی و مراحل آغاز و انجام ساخت، اقدامات و ملاحظات پدافند غیرعامل رعایت شود و امید زیادی داریم که این کار صورت بگیرد.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح افزود: مدیریت‌های پدافند غیرعامل در همه دستگاه‌ها و همه استان‌ها مستقر شده‌اند و دانش‌آموخته‌ها تا سطح دکترا به تعداد قابل توجهی وجود دارند. این شرکت‌ها در کشور توزیع شده‌اند و فرهنگ‌سازی خوبی انجام شده و قطعاً آینده بسیار بهتری در پدافند غیرعامل وجود خواهد داشت.

سرلشکر باقری عنوان کرد: وضعیت امروز ما نسبت به گذشته نمره بالاتری می‌گیرد اما معتقدم ما هنوز نمره قابل قبولی نداریم و باید حتماً کشور در این جهت به رشد بیشتری داشته باشد.

وی درباره چگونگی پای کار آوردن دستگاه‌ها گفت: البته عمده آن درک و بلوغ مدیران دستگاه‌های کشور است که متوجه باشند که هزینه‌ای که برای پدافند غیرعامل می‌کنند نسبت به نتیجه‌ای که می‌گیرند بسیار ارزشمندتر است ضمن اینکه نتیجه فوق‌العاده اهمیت دارد و اگر این درک شکل بگیرد قطعاً این کار صورت خواهد گرفت.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح اظهار کرد: نکته دوم هم‌افزایی و همدلی و تعامل و گفت‌وگو است که بحمدالله عزیزان در پدافند غیرعامل این رویکرد را دارند.

سرلشکر باقری خاطرنشان کرد: البته قانون برای مستنکفین نیز مجازات‌هایی را تعیین کرده است که امیدواریم چنین روزی نباشد که کسی به دلیل کم‌عملی، بی‌عملی و بی‌توجهی به دست مجاری قانونی واگذار شود.

وی افزود: امیدواریم با همین مراحل توجیه و توسعه فرهنگ و مدیریت همزمان و تعامل بین دستگاهی کار رشد چشمگیری پیدا خواهد کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha