تدوین دستورالعمل مدیریت مصرف برای تأمین برق پایتخت در تابستان ۱۴۰۳

تهران- ایرنا- مدیرعامل توزیع نیروی برق تهران بزرگ از تدوین دستورالعمل و آغاز پویش بزرگ عملیاتی برای اجرای طرح‌های مدیریت مصرف باهدف تأمین برق کلان‌شهر تهران در تابستان ۱۴۰۳ خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، پس از روی کار آمدن دولت سیزدهم تلاش برای تأمین برق پایدار برای همه بخش‌های کشور به اولویت نخست وزارت نیرو تبدیل شد و بر همین اساس اقدامات اساسی در دستور کار قرار گرفت. این اقدامات برای تأمین برق تابستان ۱۴۰۱ با تدوین برنامه‌های متنوع تابستانی بدون خاموشی را برای این سال رقم زد.

کسب این موفقیت سبب شد برنامه‌ریزی برای تابستان ۱۴۰۲ نیز با جدیت بیشتری دنبال شده و برای آن ۱۴۰ گام تدوین شد. عملیاتی‌شدن این ۱۴۰ گام سبب شد تابستان امسال نه‌تنها خاموشی نداشته باشیم؛ بلکه رشد مصرف برق در بخش صنعت رقم بخورد.

در همین رابطه مصطفی رجبی مشهدی به خبرنگار ایرنا گفته بود: سال ۱۴۰۰، ۴۸ میلیارد کیلووات‌ساعت انرژی مصرفی برق در بخش خانگی بوده که در سال ۱۴۰۲ با رشد منفی نسبت به سال ۱۴۰۰ به ۴۶ میلیارد کیلووات‌ساعت رسیده است.

رجبی مشهدی بیان کرد: به‌عبارت‌دیگر حتی اگر رشد متوسط ۵ درصدی سالانه در حوزه خانگی را داشته باشیم توانستیم حدود ۷ میلیارد کیلووات‌ساعت انرژی کمتری در بخش خانگی صرفه‌جویی کنیم.

در همین زمینه مدیرعامل توزیع نیروی برق تهران بزرگ از تدوین دستورالعمل و آغاز پویش بزرگ عملیاتی این شرکت به‌منظور اجرای طرح‌های مدیریت بار تابستان باهدف تأمین صددرصدی برق این کلان‌شهر در تابستان ۱۴۰۳ خبر داد.

بر اساس اعلام شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ، کامبیز ناظریان از عزم جدی بدنه مدیریتی، کارشناسی و اجرایی این شرکت به‌منظور تدوین و اجرای برنامه‌های مدیریت پیک در راستای حفظ پایداری شبکه برق شهر تهران در تابستان آینده با رویکرد تحولی و نوآورانه خبر داد و گفت: همه همکاران ما باغیرت و تعصب ملی عزم خود را برای خدمت‌رسانی هرچه بهتر به هم‌وطنان جزم کرده‌اند.

وی ادامه داد: بی شک با چنین نگاه و رویکردی و بهره‌گیری از تجارب به‌دست‌آمده در سال جاری، خواهیم توانست در سال آینده نیز در برابر مشترکان و هم‌وطنان تهرانی سربلند و پرافتخار باشیم.
مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران بزرک گفت: تدوین دستورالعمل گذر از پیک تابستان سال آتی در کوتاه‌ترین زمان ممکن پس از عبور از تابستان سال جاری حاصل تلاش‌های شبانه‌روزی و تعهد کارکنان این شرکت است.

ناظریان توسعه استفاده از سامانه‌های کنترلی، استفاده از فناوری هوش مصنوعی، حذف رویه‌های منسوخ و قدیمی اداری و جایگزینی کامل فرایندهای اداری مرسوم با خدمات الکترونیک و غیرحضوری را از مهم‌ترین برنامه‌های اجرا شده و در دست توسعه و تکمیل این شرکت دانست.

وی از همکاران خود به‌پاس تلاش‌های انجام شده در یک سال گذشته که منجر به کسب دستاورد ارزنده تأمین برق پایتخت در تابستان گذشته شد، قدردانی کرد و گفت: با اقدام‌های انجام شده رقمی بالغ بر ۶۰۰ میلیون کیلووات‌ساعت معادل مصرف برق بیش از یک هفته این کلان‌شهر، صرفه‌جویی در حوزه برق شهر تهران رخ‌داده و رکورد کاهش پیک با دستیابی به عدد ۷۲۶ مگاوات در ساعات اوج بار در نیمه مردادماه سال جاری شکسته شد.

وزارت نیرو برای ترغیب بیشتر مردم به‌صرفه جویی در مصرف برق امسال طرح سراسری پاداش صرفه‌جویی را اجرایی کرد که بر اساس آن به مشترکان برق تا ۲۰ برابر قیمت خرید برق پاداش تعلق گرفت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha