۱۰ آبان ۱۴۰۲، ۱۱:۲۳
کد خبرنگار: 2201
کد خبر: 85275723
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

زیارت مزار شهدا از ایران تا فلسطین، مهریه بانوی دزفولی

دزفول-ایرنا- معصومه عبدالهی کوتیانی بانوی فرهنگی دزفولی در اقدامی جالب و تحسین برانگیز ضمن برگزاری آیین عقد خود در کنار مزار شهدای گمنام دزفول، مهریه‌اش را زیارت مزار شهدای اسلام از ایران تا فلسطین تعیین کرد.

این بانوی دزفولی خوشحالی خود برای درنظر گرفتن این مهریه معنوی را وصف نشدنی توصیف می‌کند؛ برای قدردانی از ایثارگری شهدا تصمیم می‌گیرد آیین عقد خود را در کنار مزار شهدای گمنام برگزار کند تا شبی به یاد ماندنی برای آغاز زندگی مشترک با همسر مورد علاقه‌اش رقم بزند.

بانو عبدالهی کوتیانی معاون دبیرستان فاطمه الزهرای شهر صفی آباد دزفول است؛ امید دارد با چنین اقدامی گامی هرچند کوچک در راستای فرهنگ سازی ازدواج آسان بردارد.


زیارت مزار شهدا از ایران تا فلسطین، مهریه بانوی دزفولی
همسرش مهدی دهدشتی اهل روستای داربهاره زیدون بهبهان و عضو شورای اسلامی این روستا است؛ او به خبرنگار ایرنا می‌گوید این روستا با ۶۰ خانوار حدود ۲۵۰ نفر جمعیت دارد و تازه آسفالت شده است.

مهدی قصه ما دل به سفر بسته و خود را برای رسیدن به معشوق به دزفول رسانده است؛ به شهدا علاقه خاصی دارد و امنیت و آرامش کشور را مرهون خون پاک آنها می‌داند و می‌گوید: قطره‌ای از اقیانوس بزرگ نظام هستم و آرزوی من و همسرم شهادت است.

رابط ازدواج آنها نیز سردار حسین یکتا از راویان دفاع مقدس است؛ مهدی با همفکری همسرش تصمیم می‌گیرد آیین عقد را در جوار مزار شهدای گمنام مرکز فرهنگی دفاع مقدس برگزار کنند که همین اتفاق هم می‌افتد و حجت الاسلام سید محمدعلی قاضی دزفولی مسوول حوزه علمیه آیت الله قاضی دزفول خطبه عقد آنها را می‌خواند.

مهدی برگزاری آیین عقد و عروسی به دور از تجمل گرایی و در قالب یک کار نوین و فرهنگی را آرزوی دیرینه خود می‌داند و با اشاره به استقبال معصومه از این ابتکار می‌گوید: من و همسرم مخالف برگزاری جشن در تالارها و برپایی مراسم آلوده به گناه بودیم از این رو، مراسم عقدمان را به مولودی خوانی در کنار مزار شهدا مزین کردیم.

او تاکید زیادی بر نماز اول وقت دارد لذا میهمانان را بر سر مزار شهدا دعوت کرد و ابتدا و پیش از جاری شدن خطبه عقد نماز جماعت خواندند.

زیارت مزار شهدا از ایران تا فلسطین، مهریه بانوی دزفولی

دهدشتی به شهادت رسیدن حلیم علی علوه و حمزه الحاج حسن از شهدای گروه خبری لبنان در سال ۹۳ را یادآور می‌شود و عنوان می‌کند: برای شهادت این عزیزان لباس مشکی به تن کردم.

حمزه الحاج حسن خبرنگار شبکه "المنار" لبنان فروردین ۱۳۹۳ به همراه محمد منتش تصویربردار المنار و حلیم علوه از اعضای کادر فنی المنار در حومه معلولا در القلمون هنگام پوشش عملیات پاکسازی "معلولا" از وجود تروریست‌ها هدف تیراندازی قرار گرفتند و به شهادت رسیدند.

یکی از نکات قابل توجه ازدواج مهدی و معصومه، مهریه‌ خانم است؛ زیارت مزار شهدا در فلسطین، کربلا، سوریه، لبنان، مصر و همچنین مزار شهدای حادثه تروریستی شاهچراغ، شهید حججی، شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای هسته‌ای و همچنین ۱۴ قطعه سکه طلا از موارد ذکر شده در مهریه بانو عبداللهی کوتیانی است.

حالا عروس و داماد قصه ما باید مهیای سفر شوند؛ اگرچه سفر به برخی کشورها شاید در حال حاضر برای آنها میسر نباشد ولی داماد دلداده به عروس قول داده یک به یک به زیارت مزار شهدا بروند تا مهریه اجابت شود.

مهدی زجر و مصائب مردم مظلوم فلسطین را یادآور می‌شود و می‌گوید: اگر شرایط مهیا شود به طور قطع برای کمک به مردم مظلوم فلسطین به جنگ با اسراییل می‌روم.

مهدی و معصومه تصمیم دارند آیین حنابندان و جشن عروسی خود را نیز در اعیاد مذهبی و ساده برگزار کنند.

زیارت مزار شهدا از ایران تا فلسطین، مهریه بانوی دزفولی

این روزها جنایات رژیم صهیونیستی در کشتار مردم مظلوم و بی‌دفاع غزه به سرخط اخبار رسانه‌ها تبدیل شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha