۹ آبان ۱۴۰۲، ۱۱:۱۷
کد خبرنگار: 1052
کد خبر: 85276272
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بذرپاش: طرح ۱۱۰۰ واحدی مسکن سبحان قرچک آماده واگذاری شد 

قرچک - ایرنا - وزیر راه و شهرسازی گفت: نوسازی و مقاوم سازی طرح یکهزار و ۱۰۰ واحدی مسکن سبحان شهرستان قرچک به پایان رسید و پس از انجام آزمایش و بازبینی‌های نظام مهندسی به منظور اطمینان از ایمنی ساختمان، واحدهای مسکونی عرضه خواهد شد.

به گزارش ایرنا، مهرداد بذرپاش روز سه شنبه در حاشیه بازدید از طرح هزار و ۱۰۰ واحدی مسکن سبحان در شهرستان قرچک با اشاره به ماموریت رئیس جمهور به وی در خصوص این پروژه، اظهار داشت : مراحل اجرایی این واحدها از حدود ۲۰ سال پیش آغاز شد اما به دلیل‌ برخی مشکلات وارد چرخه عرضه نشده بود.

وی با اشاره به اقدامات سریعی که از سوی بانک مسکن در ماههای گذشته  پیرامون مقاوم سازی مجدد ساختمان‌ها انجام شد، خاطرنشان کرد: برخی واحدها با گذشت ۱۰ سال از ساخت دچار مشکلاتی شده بودند اما در حال حاضر همه واحدها نوسازی شده و آماده تحویل است.

بذرپاش با تاکید بر اینکه اطمینان از ایمنی ساختمان‌ها در اولویت قرار دارد، افزود: آزمایش‌های تکمیلی از سوی شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک به صورت گسترده در سرتاسر این سایت انجام شده و نظام مهندسی نیز به زودی نظر خود را درباره این طرح ها اعلام می‌کند.

این مسئول ادامه داد: محوطه سازی و لوله کشی‌ها در معابر نیز در حال انجام است و سیستم دفع فاضلاب (اگو) نیز مشکلاتی دارد که در حال رسیدگی است.

به گفته بذرپاش عملیات عمرانی این سایت تکمیل شده و ساختمان‌هایی با ایمنی کامل، تحویل مردم خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه در حال حاضر هیچ متقاضی برای این واحدها هزینه ای پرداخت نکرده تا منتظر تحویل آن باشد، ادامه داد: اولویت واگذاری با مردم شهرستان قرچک است و با همکاری بانک مسکن این واحدها تحویل متقاضیان می‌شود.

به گزارش ایرنا، عملیات احداث مجتمع مسکونی سبحان که در حاشیه کمربندی شمالی شهرستان قرچک واقع شده، از ۱۸ سال پیش آغاز شده و حدود ۱۰ سال قبل عملیات اجرایی آن به پایان رسیده است.

این مجتمع مسکونی از یکهزار و سه واحد مسکونی و ۵۴ واحد تجاری برخوردار است و حدود ۱۰ سال می‌شود که با وجود تکمیل شده، اقدامی برای واگذاری آن صورت نگرفته است.

مجتمع مسکونی سبحان به یکی از موسسه های مالی اعتباری تعلق دارد که پس از انحلال از سوی بانک مرکزی، تمام اموال آن توقیف شد تا بدهی‌های آن به بانک مرکزی پرداخت شود ولی برخی از مشکلات از جمله تامین نشدن سرانه‌های مورد نیاز، دریافت نکردن پایان کار از سوی شهرداری و مشخص نشدن وضعیت بدهی‌ها باعث شده تا حتی یک واحد از این مجتمع مسکونی واگذار نشود.

در جریان سفر مرحوم رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی وقت به شهرستان قرچک به نمایندگی از سوی آیت الله رئیسی، قرار شد تا این مجتمع مسکونی پس از رفع مشکلات، در قالب طرح نهضت ملی مسکن در اختیار متقاضیان قرار گیرد و مردم و مسئولان امیدوارند تا با سفر رئیس جمهور به قرچک، زمینه این مهم فراهم شود.

آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان در بازدیدی که ۲۸ خرداد ماه ۱۴۰۱ از این پروژه مسکونی داشت، به وزارت راه و شهرسازی برای تحویل این واحدها ماموریت داد.

قرچک با ۲۷۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha