۹ آبان ۱۴۰۲، ۱۳:۰۱
کد خبرنگار: 3043
کد خبر: 85276320
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سهم زنان قزوینی در اهدا خون ۶.۶ درصد است

۹ آبان ۱۴۰۲، ۱۳:۰۱
کد خبر: 85276320
سهم زنان قزوینی در اهدا خون ۶.۶ درصد است

قزوین - ایرنا - مدیرکل انتقال خون قزوین سهم زنان را از اهدا خون در استان ۶.۶ درصد اعلام کرد و گفت: سطح مشارکت بانوان قزوینی در اهدای خون از میانگین کشوری بالاتر است.

پژمان صالحی‌فر روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با توجه به اینکه زنان جامعه ما نیمی از جمعیت را تشکیل می‌دهند، این رقم با عدد ایده آل فاصله زیادی دارد و از این رو نیازمند مشارکت حداکثری بانوان در بخش اهدای خون این استان هستیم.

وی با بیان اینکه هریک از بانوان می توانند سفیران اهدای خون و مروجان این فرهنگ نیکوکارانه در جامعه باشند، یادآور شد: تلاش داریم تا با انجام برنامه های ترویجی و پویش های مختلف، سطح حضور و مشارکت بانوان قزوینی را در اهدای خون افزایش دهیم تا اطمینان بیشتری در حوزه ذخایر خونی و فرآورده های آن داشته باشیم.

صالحی فر تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۳۲ هزار و ۶۰۳ مراجعه برای اهدای خون در پایگاه های انتقال خون استان قزوین به ثبت رسیده که از این تعداد ۲۳ هزار و ۴۳۲ متقاضی موفق به اهدای خون شدند که این عدد معادل ۷۱.۸۷ درصد مراجعه کنندگان بوده ا ست.

به گفته این مسوول، ۱۳ هزار و ۷۲۴ از اهدا کنندگان خون در استان قزوین طی هفت ماه امسال (۵۸.۵۷ درصد) را افراد مستمر اهدای خون تشکیل داده اند.

وی خاطر نشان کرد: از میان این تعداد اهدا کننده خون در سطح استان، یک هزار و ۵۵۸ نفر زنان بودند.

مدیرکل انتقال خون استان قزوین با اشاره به فعالیت ۲ پایگاه انتقال خون در قزوین و تاکستان برای پذیرش اهدا کنندگان، تصریح کرد: همچنین از ظرفیت پایگاه سیار خون نیز برای پاسخ دهی به تقاضای اهداکنندگان در سایر شهرها و مناطق استان استفاده می کنیم.

مدیرکل انتقال خون استان قزوین اضافه کرد: افراد سنین ۱۸ تا ۶۵ سال دارای سلامت جسمی امکان اهدای خون را دارند و هر واحد خون اهدا شده می تواند در نجات جان سه بیمار اثرگذار باشد که این مساله اهمیت اهدای خون را دوچندان می کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha