ذکریا: ملی‌پوشان جودوی نابینایان به دنبال دیده شدن نیستند

تهران- ایرنا- مربی تیم ملی جودو نابینایان و کم‌بینایان با اشاره به چالش‌های مهم کار با ورزشکاران این رشته، گفت: در کنار سختی، شیرینی‌هایی دارد که می‌توان از آن به عنوان محرک نام برد.

محسن ذکریا روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا در خصوص نتایج درخشان جودو نابینایان در هانگژو و گلایه‌های مطرح شده پس از آن اظهار داشت: دوستان کادر فنی و ورزشکاران این رشته هیچ‌گاه در بند دیده شدن نیستند و گله‌ای ندارند اما واقعیت این است که حاشیه‌ها، موجب شد تا دوستان به دنبال دفاع از عملکرد ورزشکاران باشند. من چند سالی در خدمت جودو در رده‌های سنی بودم و اکنون افتخار خدمت در کنار استاد عزیزم محمدرضا حاج‌یوسف‌زاده دارم و به جودوکاران نابینا و کم‌بینا خدمت می‌کنم.

وی در خصوص سختی‌های این کار گفت: شرایط جودوکاران سالم و نابینا بسیار متفاوت است و سختی‌های خاص خود را دارد. اما تمام شرایط کار را با این عزیزان را به جان خریدم. خدا توفیق داده تا این کار سخت را انجام دهم. یک سری از اعضای تیم نابینا مطلق هستند که آموزش به آنان بسیار سخت است اما تلاش ما این است که بهترین عملکرد را در تیم داشته باشیم.

ذکریا در خصوص شیرینی کار در جودو نابینایان گفت: بیشتر در مسائل فنی هستم و با صبر و تعامل کارها را جلو می‌برم. باید عاشقانه در تیم خدمت کنید تا برخی از سختی‌ها از بین برود. میانگین سنی تیم بالا است و باید پشتوانه سازی لازم انجام شود. البته در برخی از مواقع فدراسیون جودو همکاری آنچنانی ندارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha