۱۰ آبان ۱۴۰۲، ۱۰:۰۱
کد خبرنگار: 1052
کد خبر: 85277215
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرماندار اسلامشهر: فرزندآوری باید به اولویت اساسی خانواده‌ها تبدیل شود

اسلامشهر - ایرنا - فرماندار اسلامشهر گفت: با توجه به مخاطراتی که پیری جمعیت در سال‌های آتی کشورمان را تهدید می‌کند، فرزندآوری باید به یکی از اولویت‌های اساسی خانواده‌ها تبدیل شود.

به گزارش ایرنا، حسین حبیبی روز چهارشنبه در قرارگاه جوانی جمعیت شهرستان اسلامشهر با بیان اینکه در دهه های گذشته بر اساس اشتباهات محاسباتی و برخی غفلتها کاهش جمعیت و فرزند کمتر در جامعه تبلیغ و فرهنگسازی می شد، افزود: با ورود حکیمانه مقام معظم رهبری به این موضوع و تاکیدات ایشان برای تمرکز بر اصل مهم جوانی جمعیت، امروز همه ما وظیفه داریم با جدیت تمام در این عرصه فعالیت کنیم.

وی ضمن قدردانی از فعالیت های اثربخش، جهادی و میدانی کمیته امور بانوان و خانواده فرمانداری اسلامشهر در حوزه جوانی جمعیت اظهار داشت: برگزاری ۲۵ همایش تبیینی و آگاه سازی در این حوزه برای قشرهای مختلف جامعه به ویژه مدیران ادارات، نخبگان و کنشگران عرصه های مختلف از جمله اقدامات اثربخشی است که در شهرستان اجرایی شده است.

مدیرکل دفتر بانوان و خانواده استانداری تهران نیز در این نشست با بیان اینکه پیری جمعیت به عنوان یک بحران همه را تهدید می کند، گفت: فرمانداری اسلامشهر به عنوان یکی از فرمانداری های برتر استان تهران در زمینه اجرای قانون جوانی جمعیت برنامه ها و اقدامات کمی و کیفی بسیاری مناسبی داشته که قابل تقدیر است.

زهره جعفری بر ضرورت تداوم اجرای طرح های تبلیغی در شهر و روستاها پیرامون اهمیت اجرای قانون جوانی جمعیت و بندهای تشویقی، حمایتی و تخفیفاتی که در این قانون پیش بینی شده تاکید کرد و افزود: ادارات و نهادهای دولتی در زمینه جوانی جمعیت و تبلیغ فرزند آوری نقش تسهیل گری و رفع موانع را برعهده دارند و بیشتر باید از ظرفیت تشکل های مردمی کمک بگیریم.

شهرستان اسلامشهر با ۶۰۰ هزار نفر جمعیت در جنوب غرب استان تهران واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha