۱۰۰ درصد دانش آموزان خراسان‌شمالی زیر پوشش طرح مکمل یاری قرار گرفتند

بجنورد- ایرنا- مدیرگروه بهبود تغذیه دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از پوشش ۱۰۰ درصدی طرح مکمل‌یاری دانش آموزان استان در سال تحصیلی جاری خبر داد و گفت: این اقدام موجب ارتقای سلامت دانش آموزان می شود.

به گزارش ایرنا، نسرین علیزاده روز چهارشنبه در مراسم افتتاحیه طرح مکمل یاری دانش آموزان در مدرسه "شاهد ریحانه" شیروان اظهار کرد: ۹۲ هزار و ۳۱۶ دانش آموز دختر و پسر خراسان شمالی در مقطع متوسطه اول و دوم زیرپوشش طرح مکمل یاری قرار گرفتند.

وی افزود: از این تعداد ۶۱ هزار و ۹۱۵ زیرپوشش طرح مکمل یاری با مگادوز ویتامین D و ۳۰ هزار و ۴۰۱ نفر نیز پوشش مکمل یاری با آهن قرار گرفتند.

علیزاده ادامه داد: این برنامه سلامت محور با اعتباری بالغ بر هفت میلیارد ریال و مشارکت اداره کل آموزش پرورش خراسان شمالی اجرایی شده است.

وی با اشاره به ارتقای سلامت دانش‌آموزان از طریق مکمل‌یاری، گفت: کمبود آهن موجب خستگی و ضعف‌، بی‌حوصلگی، بی‌تفاوتی، عدم تمرکز و افت تحصیلی و کمبود ویتامین D موجب عملکرد نامناسب سیستم ایمنی و کاهش استحکام استخوان‌ها و عضلات می‌شود.

مدیرگروه بهبود تغذیه دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی یادآور شد: وجود ریزمغذی‌ها از جمله آهن و ویتامین دی در برنامه غذایی برای حفظ سلامت، رشد مطلوب و فراهم کردن زمینه مناسب برای یادگیری در دوران تحصیلی ضروری است.

به گزارش ایرنا، ۱۹۲ دانش آموز خراسان شمالی در بیش از ۲ هزار و ۵۰ باب آموزشگاه استان زیر نظر ۲۰ هزار نفر معلم تحصیل می کنند که از این تعداد ۱۰۸ هزار دانش آموز در مقطع ابتدایی و مابقی متوسطه است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha