بهسازی خیابان ولیعصر قدیمی‌ترین راه ارتباطی تهران

تهران بزرگ - ایرنا - خیابان ولیعصر (عج) به عنوان یکی از قدیمی‌ترین راه‌های ارتباطی شمال و مرکز شهر تهران به منظور تسریع و تسهیل توام با ایمنی برای تردد وسایل نقلیه و عابران پیاده و هدایت آب‌های سطحی با انجام عملیات پخش آسفالت، همسطح‌سازی دریچه‌ها و ایجاد نهر بهسازی شد.

به گزارش ایرنا از شهرداری منطقه یک، مجید افشاری معاون فنی و عمرانی شهرداری این منطقه اظهار کرد: خیابان ولیعصر (عج) بعد از خیابان شریعتی (جاده قدیم شمیران) به عنوان یکی از قدیمی‌ترین راه‌های ارتباطی شمال تهران به مرکز شهر از پرترددترین خیابان‌های منطقه محسوب می‌شود که با هدف بهسازی آن بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ تُن آسفالت در این معبر پخش و بیش از ۲۰ دریچه نیز همسطح‌سازی شده است.

وی ادامه داد: عملیات روکش آسفالت مکانیزه در این خیابان از پل پارک وی (تقاطع ولیعصر تا بزرگراه شهید مدرس) تا تقاطع خیابان سرلشکر فلاحی (زعفرانیه) به مساحت بیش از ۱۸ هزار مترمربع انجام شده است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری منطقه یک تهران تصریح کرد: در راستای اصلاح نهرها، جمع آوری و هدایت آب‌های سطحی در قسمت شمالی خیابان ولیعصر (عج)، نسبت به احداث نهر روباز به طول ۴۵۰ متر و نهر سرپوشیده به طول ۱۰۰ متر اقدام شد تا آب‌های سطحی از خیابان شهید فلاحی به یکتا و سپس توسط نهر عرضی ایجاد شده در تقاطع خیابان یکتا که به طول ۲۰ متر و قطر ۷۰ سانتیمتر است، آب وارد مسیل مقصودبیک شود؛ همچنین در تقاطع خیابان شهید فیاضی (فرشته) نیز یک نهر سرپوشیده به طول تقریبی ۱۲ متر اجرا شد.

افشاری در ادامه عنوان کرد: این محدوده از خیابان ولیعصر (عج) به دلیل عدم کشش نهرها دچار آبگرفتگی می‌شد و همچنین به دلیل ترافیک سنگین در سنوات گذشته فقط به صورت لکه‌گیری هندسی مرمت شده بود که با انجام آسفالت مکانیزه، ایجاد نهر و همسطح‌سازی دریچه‌ها این قسمت از خیابان نیز به طور یکنواخت آسفالت، ساماندهی و آبگرفتگی آن رفع شد.

وی یادآور شد: انجام آسفالت حدفاصل خیابان فلاحی تا میدان تجریش نیز در سنوات پیش انجام و با اجرای فاز دوم، این خیابان کامل آسفالت و برای استفاده شهروندان مهیا شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha