هشدار پلیس اصفهان در باره فعالیت مؤسسات خیریه صوری و غیرمجاز

اصفهان – ایرنا - رئیس پلیس آگاهی اصفهان با هشدار در باره فعالیت موسسات خیریه صوری و غیرمجاز گفت: بخشی از پرونده‌های کلاهبرداری مربوط به سؤاستفاده از خیرانی است که با نیت و اهداف خیرخواهانه بدنبال کمک به قشر ضعیف جامعه هستند.

سرهنگ حسین تُرکیان روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بسیار پیش آمده است که با شهروندان تماس گرفته می‌شود و تماس گیرنده خود را نماینده موسسه خیریه معرفی و درخواست کمک به افراد نیازمند با واریز مبلغی به شماره حساب اعلام شده را می‌کند که بیشتر این تماس‌ها از طرف شرکت‌های تجاری و بازاریابی است اما اگر به این خیریه‌ها کمک کنید نمی‌توانید مطمئن شوید که تمام پول شما صرف امور خیریه خواهد شد.

وی تصریح کرد: موسسات خیریه صوری و غیرمجاز از توزیع مواد غذایی و بسته‌های حمایتی بین محرومان شروع بکار می کنند و در نهایت با جذب سرمایه اولیه و وعده‌ تامین لوازم خانگی، رایانه، گوشی تلفن همراه، دوچرخه، موتورسیکلت، خودرو، طلا، پرداخت وام و دیگر موارد، فعالیت مُجرمانه خود را پیش می‌برند.

تُرکیان با بیان‌اینکه موسسه‌های خیریه دارای مجوز، مکان ثابت و مشخص برای دریافت کمک‌های خیرخواهانه مردمی هستند، گفت: با این وجود این مؤسسات طبق قانون اجازه مراجعه حضوری برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی را ندارند.

این مقام انتظامی اصفهان به شهروندان توصیه کرد در صورت تمایل به مشارکت در امر خیر، با خیریه‌های معتمد دارای مجوز فعایت از سازمان بهزیستی و شناخته شده در بین مردم همکاری کنند.

رئیس پلیس آگاهی اصفهان در عین حال گفت: مجوز فعالیت مؤسسات خیریه را سازمان بهزیستی کشور صادر می‌کند و نماینده قانونی مؤسسه خیریه متقاضی می تواند به سایت www.behzisti.ir مراجعه و فرم مربوطه را تکمیل و درخواست مجوز مؤسسه را اعلام کند .

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha