ثبت نام قطعی ۵۳۱ داوطلب نمایندگی مجلس در شیراز و زرقان

شیراز-ایرنا-فرماندار شهرستان شیراز گفت: ثبت نام ۵۳۱ داوطلب انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در شیراز و زرقان قطعی شد.

لطف الله شیبانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: ۸۸ نفر از داوطلبین این دوره را زنان با ۱۷ درصد و ۴۴۳ نفر را مردان با ۸۳ درصد را تشکیل می دهند.

وی با بیان اینکه داوطلبین حوزوی این انتخابات در شیراز و زرقان شامل ۹ نفر و دو درصد کل ثبت نام کنندگان است،افزود: مابقی داوطلبین تحصیلات دانشگاهی دارند.

فرماندار شیراز ادامه داد: چهار نماینده کنونی مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی نیز برای انتخابات پیش رو ثبت نام کرده اند.

وی اضافه کرد: ۱۰۶ نفر از داوطلبین شامل ۲۰ درصد کل ثبت نام کنندگان را ایثارگران تشکیل می دهند.

شیبانی با بیان اینکه ۵۶ نفر از داوطلبین و ۱۱ درصد را گروه سنی ۳۰ تا ۳۵ سال تشکیل می‌دهند، گفت: ۱۲۶ نفر از داوطلبین و ۲۴ درصد ۳۵ تا ۴۰ سال، ۱۰۴ نفر و ۲۰ درصد ۴۰ تا ۴۵ سال ، ۷۷ نفر و ۱۵ درصد ۴۵ تا ۵۰ سال، ۵۴ نفر و ۱۰ درصد ۵۰ تا ۵۵ سال و ۶۴ نفر و ۱۲ درصد ۵۵ تا ۶۰ سال سن دارند.

وی اظهار کرد: ۳۱ نفر از داوطلبین و شش درصد نیز ۶۰ تا ۶۵ سال سن دارند و همچنین ۱۴ نفر و سه درصد ۶۵ تا ۷۰ سال و پنج نفر و یک درصد کل ثبت نام کنندگان نیز ۷۰ تا ۷۵ سال سن دارند.

فرماندار شیراز در ادامه افزود: بررسی صلاحیت این ثبت نام کنندگان از چهارم آبان ماه جاری آغاز و به مدت ۱۵ روز تا ۱۸ آبان ۱۴۰۲ در هیات اجرایی انتخابات این دوره مجلس شهرستان شیراز و زرقان ادامه دارد و بعد از این تاریخ نتایج بررسی‌ها به هیات اجرایی استان فارس ارجاع خواهد شد.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در تاریخ جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha