همایش تخصصی حمل و نقل و نگهداری کالای خطرناک در بندر بوشهر برگزار شد

بوشهر-ایرنا- دومین همایش تخصصی حمل و نقل و نگهداری کالای خطرناک با هدف بررسی دقیق در خصوص نحوه تخلیه و حمل این کالاها و اتخاذ راهکارهای لازم برای جلوگیری از حوادث پیش بینی نشده برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد شکیبی نسب روز چهارشنبه در همایش تخصصی حمل و نقل و نگهداری کالای خطرناک در بندر بوشهر اظهار کرد: در گذشته برای ارزیابی سازمان‌ها به سمت پول، ثروت و دارایی آن شرکت می‌رفتند ولی اکنون سازمان‌های یادگیرنده هستند که در راس هرم قرار می گیرند.

وی بیان کرد: یادگیری در آموزش رخ می دهد و هر سازمانی باید به طور مستمر خود را با اطلاعات روز و تغییرات سریع تکنولوژی تطبیق دهد که همایش تخصصی حمل و نقل و نگهداری کالای خطرناک در بندر بوشهر نیز در همین راستا برگزار شده است.

شکیبی نسب ادامه داد: در بندر بوشهر با تشکیل تیم کمیته کالای خطرناک و لحاظ دستورالعمل های ابلاغی از سوی هیات عامل سازمان،بررسی دقیق در خصوص نحوه تخلیه و حمل این کالاها انجام شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: در این زمینه یکی از اقدام های برجسته اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تعیین تکلیف و خروج کالاهای خطرناک و سنواتی است.

شکیبی نسب ادامه داد: این کالاها مربوط به ۱۰ تا ۱۵ سال پیش در انبارها و اماکن بندری بود که با حضور مراجع قضایی و دستگاه های نظارتی تمامی کالاهای خطرناک از بندر خارج شدند.

وی افزود: استفاده از تجهیزات ایمن از الزام های مهم برای حمل و تخلیه کالاهای خطرناک است که این مهم در بنادر استان مورد توجه قرار گرفته است.

شکیبی نسب اظهار کرد: در خصوص کالای خطرناک از جمله کنوانسیون‌هایی که کشور ایران عضو آنها شده می توان به کنوانسیون های ایمنی جان اشخاص در دریا (SOLAS ) و جلوگیری از آلودگی ناشی از کشتی ها (MARPOL) اشاره کرد که شامل ضوابط حمل و نگهداری کالای خطرناک است.

وی ادامه داد: کنوانسیون تسهیل ترافیک دریایی (FAL) از دیگر کنوانسیون های دریایی است که ایران در عضویت آن قرار داشته و ملزم به رعایت قوانین و ضوابط آن است.

شکیبی نسب افزود: براساس کنوانسیون (FAL) تاکید شده چنانچه شناوری وارد بندری شود و کالای خطرناک حمل نکرده باشد الزاما باید مانیفست کالای خطرناک را تحویل دهد و درج کند که حامل هیچگونه کالای خطرناکی نیست.

وی گفت: خیلی از شرکت های صادر کننده یا وارد کننده کالای خطرناک به لحاظ حساسیت و سختی تخلیه و بارگیری این نوع کالا و همچین هزینه های مرتبط با آن از درج برچسب خودداری می کنند.

شکیبی نسب عنوان کرد: این اقدام خطرات و سوانح جبران ناپذیری در جهان و حتی در کشورمان بوجود آورده است که مصداق عینی آن نیز سالیان قبل در یکی از بنادر جنوبی کشور رخ داد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha