۱۰ آبان ۱۴۰۲، ۱۶:۵۰
کد خبرنگار: 3005
کد خبر: 85277838
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

شاهدان عینی اردوگاه جبالیا پرده از جنایات صهیونیست ها برداشتند+فیلم

غزه- ایرنا- مناطق مسکونی غزه روز چهارشنبه نیز شاهد بمباران وحشیانه رژیم صهیونیستی بود که ساختمان‌های مسکونی را با خاک یکسان کرد.

شاهدان عینی در اردوگاه جبالیا در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا در غزه ؛ از میزان وحشیگری رژیم صهیونیستی در حق زنان و کودکان بی گناه غزه سخن گفتند.

«احمد ابوقمصان» یکی از این شاهدان حاضر در منطقه گفت: در خانه های خود خواب بودیم که از هر طرف صدای انفجارهای شدیدی شنیدیم. نمی دانستیم چه اتفاقی افتاده است، بیدار شدیم و دیدیم که همه ساختمان های مسکونی با خاک یکسان شده است، جنازه مردم را دیدیم که در خیابان ها افتاده بود، قطعات برخی جنازه ها نیز بر بالای ساختمان ها گیر کرده بود که نمی توانستیم آنها را پایین بیاوریم، تا آنجا که توانستیم نجات یافتگان و اجساد را از خانه ها خارج کردیم ولی هنوز بسیاری از افراد در زیر آوارها گرفتار هستند.

وی اضافه کرد: برخی خانواده ها به طور کامل زیر آوارها گیر افتاده‌اند به آنها دسترسی نداریم، قطعه های پیکر برخی کشته شده ها که پراکنده شده بود را جمع آوری و شماری از زخمی شدگان را نیز به بیمارستان ها منتقل کردیم.

ابوقمصان افزود: برای خارج کردن افراد دیگر از زیر آوار بازگشتیم ولی هیچ امکاناتی برای این کار در اختیار نداشتیم.

این شاهد عینی بیان کرد: تلاش کردیم با دست و ابزارهای ساده و ابتدایی به جست و جوی نجات یافتگان و اجساد شهدای احتمالی در زیر آوارها بگردیم، نمی دانستیم موفق به این کار می شویم یا اینکه باید شهادت آنها را اعلام کنیم.

ابوقمصان گفت: این چیزی بود که اتفاق افتاد و پیام ما به جهان و به ویژه کسانی که ادعای انسان دوستی و رعایت حقوق بشر می کنند این است که هنگامی که درگیری روسیه و اوکراین آغاز شد، فریاد همه شما به آسمان رفت، اکنون کجایید؟ وقتی موضوع متعلق به فلسطین باشد، همه سکوت می کنند و فقط به محکومیت اکتفا می کنند در حالی که محکومیت سودی ندارد.

وی اضافه کرد: من بیش از ۱۰ نوزاد شیرخوار قطعه قطعه شده را از زیر آوار خارج کردم، نتایناهو و حکومتش ادعا می کنند که مراکز وابسته به حماس را بمباران می کنند.

ابوقمصان با تعجب از جنایت های رژیم صهیونیستی می پرسد: آیا این کودک شیرخوار به شما حمله کرده است؟ نتانیاهو تو داری کودکان شیرخوار را می کشی.

این شاهد عینی خطاب به مردم جهان گفت: افرادی که در غزه کشته می شوند، کودکان شیرخوار هستند نه آن‌طور که نتانیاهو ادعا می کند «تروریست های حماس». ما به شما می گوییم که مبارزان و مجاهدان حماس تروریست نیستند بلکه مدافعان سرزمین و کشور ما هستند.

ابوقمصان افزود: همه جنایت های رژیم صهیونیستی از بمباران های وحشیانه تا قتل عام مردم و تخریب محله های مسکونی و خانه های مردم با هدف کوچاندن ملت انجام می شود ولی ما به آنها می گوییم که شما در توهم بسر می برید، ما اشتباه پدران‌مان را تکرار نمی کنیم و از سرزمین خود خارج نمی شویم و تا زمانی که ما در این سرزمین حضور داشته باشیم، اجازه نمی دهیم اثری از رژیم صهیونیستی باقی بماند.

رژیم صهیونیستی در آخرین جنایت خود در غزه اردوگاه جبالیا را به‌طور وحشیانه بمباران کرد.

وزارت کشور تشکیلات خودگردان فلسطین در غزه شمار اولیه شهدا و زخمی‌های کشتار در اردوگاه جبالیا را ۴۰۰ نفر اعلام و تأکید کرد بیشتر قربانیان این جنایت را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند.

این وزارتخانه همچنین اعلام کرد: رژیم صهیونیستی این منطقه را با ۶ بمب هر کدام به وزن یک تن بمباران کرده است که در نتیجه آن یک محله مسکونی در مرکز اردوگاه جبالیا به طور کامل ویران شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha