سرپرست فرمانداری درگز:نهضت ملی مسکن شهرستان سرگردان آماده سازی است

مشهد- ایرنا- سرپرست فرمانداری درگز گفت: نهضت ملی مسکن در قالب ۲ قطعه زمین در این شهر مرزی برنامه ریزی شده که در حال حاضر این طرح سرگردان آماده سازی زمین است.

مجتبی بزم آرا روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: ۲ قطعه زمین ۳۴ هکتاری در ابتدای جاده درگز- قوچان و چهار و هفت دهم هکتاری در انتهای بلوار شهید مدرس درگز برای این طرح اختصاص یافته است.

وی گفت: برای آماده سازی این زمین ها برای پیمانکاران فراخوان داده ایم اما پیمانکاری پیدا نشد، در نهایت برای آماده سازی زمین قراردادی با سازمان همیاری شهرداری های استان و اداره راه و شهرسازی منعقد شده که هنوز عملیاتی نشده است.

سرپرست فرمانداری درگز ادامه داد: هفته قبل به دفتر فنی استانداری خراسان رضوی اعلام کرده ایم، اگر سازمان همیاری ها قصدی برای مشارکت در آماده سازی زمین های نهضت ملی مسکن درگز ندارد به فرمانداری اعلام کنند تا در این خصوص چاره اندیشی دیگری شود.

براساس اعلام اداره راه و شهرسازی درگز تا نیمه تابستان، از میان بیش از سه هزار متقاضی ثبت نام شده در سامانه دریافت زمین وزارت راه و شهرسازی، ۲ هزار و ۷۰۰ متقاضی حائز شرایط شناخته شده اند که حدود ۷۰۰ نفر از آنها دارای شرایط مربوط به طرح مسکن جوانی جمعیت و خانواده دارای چهار فرزند بوده و بقیه متقاضی نهضت ملی مسکن هستند.

براساس اعلام مسوولان محلی راه و شهرسازی، با توجه به سخت گذر بودن مسیرهای این شهرستان مرزی و کوهستانی و محدودیتهای سازمان ملی زمین و مسکن برای انعقاد قرارداد با بخش خصوصی، آماده سازی زمین های نهضت ملی مسکن در شهر درگز با عدم رغبت پیمانکاران بخش خصوصی و دولتی روبرو شده است.

شهرستان مرزی و کوهستانی و ۷۵ هزار نفری درگز در ۲۵۴ کیلومتری شمال مشهد و در جوار مرز ایران و ترکمنستان علاوه بر چهار شهر درگز، لطف‌آباد، نوخندان و چاپشلو، ۱۳۶ روستا دارد که ۱۱۰ روستای آن دارای جمعیت بیش از ۲۰ خانوار است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha