۱۱ آبان ۱۴۰۲، ۱۱:۳۵
کد خبر: 85278414
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تفتیان: در اردوی بلاتکلیفی بسر می‌برم

۱۱ آبان ۱۴۰۲، ۱۱:۳۵
کد خبر: 85278414
تفتیان: در اردوی بلاتکلیفی بسر می‌برم

تربت‌حیدریه- ایرنا- قهرمان تیم ملی دوی ۱۰۰ متر ایران و دارنده سهمیه شرکت در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس گفت: کمتر از ۱۰ ماه به آغاز رقابت‌های المپیک پاریس باقی مانده است، ولی من در بلاتکلیفی به سر می بردم و به صورت انفرادی در زمین چمن ورزشگاه تختی زادگاهم مشغول تمرینات شخصی هستم.

به گزارش ایرنا، حسن تفتیان روز پنجشنبه در حاشیه تمرینات آمادگی خود در گفت و گو با خبرنگاران در تربت حیدریه افزود: بعد از پایان بازیهای آسیایی، اکنون به شهر زادگاهم تربت‌حیدریه آمده‌ام تا در کنار خانواده باشم.
وی گفت: از آنجا که نه فدراسیون و نه کمیته ملی المپیک هنوز هیچ برنامه‌ای برای انتخاب مربی و اردوی خارجی برایم تدارک ندیده‌اند، لذا مجبورم تا در اینجا به تنهایی به تمرین بپردازم و این از دایره انصاف به دور است.
قهرمان تیم ملی دوی ۱۰۰ متر ایران از المپیک ۲۰۲۴ پاریس به عنوان سومین المپیک دوره قهرمانی خود یاد و بیان کرد: هدف من صرفا شرکت دراین بازیها نیست و قصد دارم با دست پر به کشورم باز گردم.
وی اضافه کرد: با وضعیت کنونی اگر قرار باشد ۲ ماه به المپیک مانده، مسوولان یاد مربی و اردوی آمادگی بیافتند، بعید می‌دانم به نتیجه برسیم.
تفتیان گفت: شوربختانه کم توجهی مسوولان را پارسال در بازیهای آسیایی تجربه کرده‌ام، زیرا آن زمان با هزینه شخصی، با مربی قرارداد بستم و اکنون فدراسیون باید من را زیر چتر حمایتی خود قرار دهد.
این قهرمان با اخلاق کشور اظهار کرد: اگر بخواهیم با بهترین‌های دنیا در بهترین و پربیننده‌ترین رشته المپیک یعنی دوی ۱۰۰ متر رقابت حرفه‌ای و پربار برگزار کنیم، داشتن یک مربی خارجی و چند اردوی خارج از کشور، حداقل‌های توقع یک ورزشکار حرفه‌ای است.

تفتیان: در اردوی بلاتکلیفی بسر می‌برم

به گزار ایرنا، حسن تفتیان معروف به یوزپلنگ ایرانی ورزش حرفه‌ای خود را از زمین چمن ورزشگاه تختی تربت‌حیدریه آغاز کرده‌ است.
وی در ۱۷ تیرماه ۱۳۹۶ با عبور از رقبای خود، مدال طلای دوی ۱۰۰ متر آسیا را بار دیگر به گردن آویخت و نخستین مدال طلای بزرگسالان تاریخ دو و میدانی ایران را به نام خود به ثبت رساند.
تیز پای المپیکی تربت‌حیدریه و سریعترین مرد ایران در همان سال با صعود به فینال مسابقات جهانی دو و میدانی داخل سالن «بیرمنگام» انگلیس ورزشکار تاریخ ساز ایران در این رشته ورزشی لقب گرفت.
تفتیان همان سال بعد طلای مسابقات دو و میدانی قهرمانی آسیا در کشور هند، این بار در مسابقات داخل سالن عشق آباد ترکمنستان به مصاف سریعترین‌های آسیا رفت تا برای دومین بار پیاپی در سال جاری بر سکوی نخست سرعت قاره کهن بایستد.
حسن تفتیان تنها دونده خراسانی، قرار است برای سومین بار متوالی درالمپیک ۲۰۲۴ پاریس حاضر شود، او در رقابتهای جهانی و آسیایی خوش درخشیده و قهرمان جوانان آسیا در ماده دوی ۱۰۰ متر، نفر سوم آسیا در ماده دوی ۲۰۰ متر، نفر اول مسابقات جهانی کازانوف قزاقستان و مسابقات آسیایی تایلند در ماده دوی ۱۰۰ متر و رکورد دار سه دوره نوجوانان، جوانان و بزرگسالان کشور در دوی ۱۰۰ متر و رکورددار بزرگسالان کشور در دوی ۲۰۰ متر بوده و عناوین آسیایی و بین‌المللی فراوانی را در یک دهه اخیر کسب کرده‌است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha