۱۱ آبان ۱۴۰۲، ۱۳:۵۸
کد خبرنگار: 895
کد خبر: 85278634
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۲ قطعه پرنده «هوبره» قاچاق در خواف کشف شد

۱۱ آبان ۱۴۰۲، ۱۳:۵۸
کد خبر: 85278634
۲۲ قطعه پرنده «هوبره» قاچاق در خواف کشف شد

خواف-ایرنا- فرمانده انتظامی خواف گفت: ۲۲ قطعه پرنده «هوبره» قاچاق در بازرسی از یک دستگاه خودرو توسط ماموران انتظامی ایست و بازرسی این شهرستان کشف شد.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سرهنگ جواد خرسند روز پنج شنبه افزود: ماموران انتظامی بعد از تعقیب یک دستگاه خودرو و توقیف آن، در ایستگاه ایست و بازرسی شهید «ساداتی» شهرستان خواف، ۲۲ قطعه هوبره قاچاق را کشف کردند.

وی ادامه داد: در این ارتباط یک نفر به اتهام شکار غیرمجاز هوبره دستگیر و تحویل مقامات قضایی شهرستان خواف داده شد.

به گفته وی، پرندگان کشف شده به اداره محیط زیست این شهرستان تحویل داده شد.

فرمانده انتظامی شهرستان خواف بیان داشت: هوبره از جمله پرندگان در معرض خطر انقراض و از پرندگان بومی مناطق بیابانی بوده که نسل این پرنده به علت شکار غیرقانونی در حال انقراض است.

خواف با یک میلیون هکتار وسعت از وسیع‌ترین عرصه‌های طبیعی در بین شهرستانهای استان خراسان رضوی است و دارای یک منطقه حفاظت شده، یک تالاب ملی و ۲ منطقه شکار ممنوع است.

عرصه‌های طبیعی خواف از نظر حیات وحش جانوری، زیستگاه گونه‌های تحت حمایتی چون پلنگ ایرانی، قوچ و میش وحشی، آهو، فلامینگو و حواصیل و تعدادی دیگر گونه‌های نادر پرندگان و حیات وحش است.

مرکز شهرستان ۱۶۰ هزار نفری خواف با ۱۲۳ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان در فاصله ۲۶۷ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha