۱۱ آبان ۱۴۰۲، ۱۴:۰۳
کد خبرنگار: 1112
کد خبر: 85278657
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مقاومت ملت فلسطین در برابر اشغالگری، دفاع مشروع قانونی است

تهران - ایرنا - سفیر ایران در کویت گفت: مقاومت ملت فلسطین در برابر اشغالگری در پی نقض فاحش حقوق بشر و هتک حرمت نخستین قبله مسلمانان یک دفاع مشروع و قانونی در برابر ظلم و تجاوز است.

به گزارش ایرنا، «محمد توتونچی» در دیدار با سفیر مصر در محل سفارت مصر در کویت پس از بحث و تبادل نظر درباره آخرین تحولات بحران غزه و مقاومت دلیرانه ملت فلسطین، با تبیین مواضع و نگاه جمهوری اسلامی نسبت به مسأله فلسطین خاطرنشان کرد: حق تعیین سرنوشت و احترام به حقوق بنیادین مردم تحت اشغال جزو قواعد بین المللی است که در منشور ملل متحد به رسمیت شناخته شده است ولی امروزه ساکنان بومی فلسطین گریبانگیر جنایت ، نسل کشی و تحقیر رژیم اشغالگر است .

«اسامه شلتوت» سفیر مصر در کویت نیز جنایات رژیم اشغالگر را در نسل کشی و قتل عام مردم غزه را محکوم و تاکید کرد: مردم فلسطین در سال های ۱۹۴۸ و ۱۹۶۷ شهر و دیار خود را ترک کرده و تسلیم تهدیدات دژخیمان صهیونیستی شدند ولی امروز با عزم راسخ درصدد مبارزه و پایداری هستند.

سفیر مصر که به همراه معاون و رئیس بخش سیاسی سفارت در جلسه حضور داشت با تجلیل از تمدن کهن ایران گفت: جهان عرب و به خصوص ملت مصر علاقه فراوانی به ادبیات فارسی دارند و به همین دلیل آثار بزرگان ادبیات فارسی در قاهره ترجمه و به زیور طبع آراسته شده است.

نامبرده نوه شیخ محمود شلتوت معروف به امام الاکبر ، رئیس پیشین دانشگاه الازهر و از موسسین دار التقریب مذاهب اسلامی است که تعبّد به فقه شیعه اثناعشری را همچون عمل به فقه مذاهب چهارگانه اهل سنت مجاز دانست و از احکام فقهی شیعه دفاع کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha