۱۰ کیلومتر از شبکه آبرسانی کهنوج بازسازی شد

جیرفت - ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان با اشاره به اینکه امسال ۱۰ کیلومتر از شبکه آبرسانی در کهنوج مورد بازسازی قرار گرفته است گفت: شبکه آب در این شهرستان در بیشتر نقاط بازسازی شده است.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی شرکت آبفا استان کرمان، علیرضا عبدیان در پاسخ به گزارش قبلی خبرگزاری جمهوری اسلامی مبنی بر شبکه فرسوده آب در کهنوج که توسط مدیر آبفای این شهرستان نیز تایید و اعلام شده بود، افزود: به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی شهرستان کهنوج به‌زودی و در آینده نزدیک شبکه آب این شهرستان هوشمند می‌شود.

وی در این اطلاعیه بدون اشاره به اینکه هوشمندسازی شبکه کهنوج به چه معناست، آن را تعریف یا مزایای آن را تشریح کند، اضافه کرد: از اول آبان سال جاری تاکنون چهار کیلومتر از شبکه آبرسانی روستاهای شهرستان کهنوج نیز در حال توسعه و بازسازی است.

عبدیان با بیان اینکه تمامی حوادث و اتفاقات شبکه آب از طریق سامانه ۱۲۲ رصد می‌شود تصریح کرد: به طور قطع می توان گفت تاکنون هیچ حادثه‌ای در حوزه آب و فاضلاب کهنوج نداشته‌ایم که اصلاح آن ٢ ماه به طول بیانجامد، تمامی حوادث از زمان اعلام حادثه‌ تا زمان اصلاح در سامانه ۱۲۲ شرکت آبفا ثبت می شود و زمان این فرایند به طور کامل قابل مشاهده است.

به گزارش ایرنا اشاره مدیرعامل آبفا استان کرمان درباره به طول انجامیدن ترمیم شبکه آب در کهنوج در برخی نقاط این شهر طی حدود ۲ ماه، مربوط به اظهارات برخی شهروندان این شهرستان است که ایرنا آن را منتشر کرد؛ در همان گزارش نیز البته ایرنا بعد از بیان ادعای برخی شهروندان، پاسخ مدیر آبفا کهنوج را مبنی بر اینکه چنین چیزی را تایید نکرده بود، انتشار داده بود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان در ادامه به برنامه‌ریزی های شرکت آبفا برای پیش بینی مشکلات آب در تابستان اشاره کرد و ادامه داد: برای کمبود آب در کهنوج کف شکنی و حفر سه حلقه چاه در شهر کهنوج و ۹ حلقه چاه برای روستاهای شهرستان در حال اجراست و اعتباری برای آن تخصیص داده شده است.

اظهارات مدیرعامل آبفا استان در این خبر درحالی است که مدیر آب و فاضلاب شهرستان کهنوج پیشتر به خبرنگار ایرنا گفته بود: قدمت شبکه توزیع شهر کهنوج ۳۰ تا ۵۰ سال است و این موجب فرسودگی لوله ها شده که در مواقعی شاهد شکستگی آنها نیز هستیم.

محمد لورگ با بیان اینکه استاندارد و عمر مفید این لوله ها ۲۵ سال است و بیشتر از این باید بازسازی و اصلاح شوند، تصریح کرد: حدود ۷۰ کیلومتر شبکه این شهر نیاز به بازسازی و اصلاح دارد.
در حالی که گفته‌های مدیرعامل آب و فاضلاب استان کرمان اشاره به کل این شهرستان دارد، صحبتی از خود شهر کهنوج که مدنظر گفت و گوی ایرنا و مشکلات مردم این شهر بوده، نمی شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha