۱۳ آبان ۱۴۰۲، ۹:۴۰
کد خبرنگار: 2279
کد خبر: 85279829
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

معرفی انواع فر پیتزا به همراه ویژگی های هر کدام

۱۳ آبان ۱۴۰۲، ۹:۴۰
کد خبر: 85279829
معرفی انواع فر پیتزا به همراه ویژگی های هر کدام

پیتزا از غذاهای خوش طعم و خوشمزه است که مورد استقبال همه افراد قراردارد. رستوران‌ها و غذاخوری‌های عمومی، بخش عمده‌ای ازسفارشات خود را به منوی طبخ انواع فست فود اختصاص داده اند. دراین مقاله انواع فرپیتزا به همراه ویژگی های هر کدام به شما معرفی می شود.

محبوبیت پیتزا در بین افراد مختلف و دسترسی آسان به آن باعث شده است که بسیاری از رستوران ها و غذاخوری های عمومی، بخش خاصی از منوهای غذایی خود را به طبخ انواع این فست فود جهانی اختصاص دهند. طبخ بی نقص و کیفیت بالای پیتزا در رستوران ها، نیاز به استفاده از تجهیزات حرفه ای و مناسبی دارد. یکی از این تجهیزات، فر پیتزا است که در اندازه ها و انواع مختلفی تولید شده است و می تواند روزانه تعداد زیادی پیتزا را پخته و آماده تحویل نماید. در هایپر صنعت فامکو که یکی از بزرگترین تامین کنندگان تجهیزات آشپزخانه های صنعتی کشور است، انواع این فر پیتزا با برندهای مختلف عرضه می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد فر پیتزا با ما همراه باشید.

مشخصات فنی فر پیتزای صنعتی

فر پیتزا معمولا از قطعات و بدنه تمام استیل ساخته می شوند تا بتوانند مقاومت کافی در برابر حرارت بالا و طولانی مدت داشته باشند. ظرفیت پخت پیتزا با این فرها تا ۱۰۰ پیتزا در ساعت هم می رسد. این فرها با توجه به نوع پیتزا و میزان خروجی لازم در یک ساعت، در مدل های متفاوتی ساخته شده اند و اندازه در نظر گرفته شده برای آنها نیز مطابق با همین المان تغییر می کند. البته بهتر است این نکته را نیز در نظر داشته باشید که انواع فر پیتزای صنعتی برای پخت دیگر غذاهای ایرانی و فرنگی نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

انواع فر پیتزای صنعتی

انواع فر پیتزا برای آشپزخانه های صنعتی شامل سه نوع ریلی، صندوقی و تنوری می باشد که در ادامه مشخصات هر یک را به طور کامل شرح می دهیم.

فر پیتزا ریلی

فر پیتزای ریلی یکی از کاربردی ترین تجهیزات پخت آشپزخانه صنعتی است که می تواند تعداد بالایی پیتزا و غذاهای دیگر را در مدت زمان کمی آماده و پخت نماید. این نوع فر صنعتی پیتزا معمولا برای پخت پیتزاهای آمریکایی مناسب است که با استفاده از اشعه های مادون قرمز، می تواند این غذاها را با سرعت بالا و پخت کامل در مدت حداکثر ۱ ساعت آماده کند. سیستم بازیافت حرارتی تعبیه شده در این فرها باعث خنک سازی بدنه و افزایش حرارت داخلی آنها می شود. توجه داشته باشید که پیلوت فرهای پیتزایی از طریق میله یون محافظت می شوند و دارای دو چرخ ثابت و دو چرخ گردان می باشند تا در صورت نیاز امکان جابجایی راحت آنها نیز وجود داشته باشد.

معرفی انواع فر پیتزا به همراه ویژگی های هر کدام

فر پیتزا تنوری

در بین انواع فرهای صنعتی، فر پیتزای تنوری ظاهری مدرن و عملکردی سنتی و ویژه دارد. اکثر غذاهایی که به صورت تنوری پخته می شوند، قابل آماده سازی با این فر هستند. معمولا برای پخت پیتزاهای ایتالیایی از فر پیتزای تنوری استفاده می شود تا علاوه بر حفظ کیفیت غذا، طعم دلچسب و ایده آلی نیز به آن افزوده شود. فر پیتزاهای تنوری معمولا در دو نوع برقی و گازی ساخته می شوند و با استفاده از چرخ های اضافه شده به این فرها امکان انتقال راحت تر آنها برای کاربران وجود دارد.

معرفی انواع فر پیتزا به همراه ویژگی های هر کدام

فر پیتزا صندوقی

در صورتی که مایل به خرید فر صنعتی پیتزا با ویژگی های هر دو فر قبلی هستید، فر پیتزا صندوقی بهترین گزینه برای شما خواهد بود. این فرها معمولا در انواع یک یا دو طبقه ساخته می شوند و پخت پیتزا در آنها بر روی توری انجام می پذیرد. این فرها سرعت بالای در پخت غذا دارند و برای تهیه پیتزاهای ایتالیایی بسیار مناسب هستند. فر پیتزای صندوقی می تواند به طور معمول در هر ۱۵ دقیقه ۶ عدد پیتزا را پخته و آماده سرو کند، بنابراین آشپرخانه نسبتا متوسط و دارای تعداد مشتریان متناسب، می توانند برای پخت پیتزاها و سایر غذاهای مشابه از این نوع فر استفاده نمایند.

نکات خرید فر پیتزا

در نظر گرفتن برخی موارد در هنگام خرید فر پیتزا، نه تنها باعث حفظ کیفیت غذاهای ارائه شده می شود، بلکه در دراز مدت می تواند محبوبیت غذاهای شما را افزایش داده و باعث افزایش راندمان آشپرخانه صنعتی شما گردد. این موارد عبارتند از:

  • متریال قطعات و بدنه فر پیتزا
  • تضمین اصالت و کیفیت فر
  • منوی غذایی
  • کاربری آشپزخانه
  • تعداد غذاهای روزمره موردنیاز
  • ابعاد و اندازه فضای آشپزخانه

صنعت غذا از جمله صنایعی است که نسبت به بهداشت و کیفیت محصولات آن حساسیت های بسیار زیادی وجود دارد. با توجه به این که این تجهیزات مستقیما با تغذیه مصرفی افراد در ارتباط هستند، لذا باید از هر لحاظ تضمین شده و استاندارد باشند. کارشناسان هایپر صنعت فامکو با در نظر گرفتن محدودیت های بهداشتی و همچنین صرفه اقتصادی خریداران، پیشنهاد می نمایند که از خرید فر پیتزای دست دوم برای آشپزخانه مورد نظرتان، خودداری نمایید. چرا که کمترین بی توجهی به این موضوع موجب افزایش هزینه های تعمیر و نگهداری فر در دوره های زمانی مختلف و کاهش کیفیت غذای ارائه شده خواهد بود.

قیمت فر پیتزا

طراحان و سازندگان انواع فرهای پیتزا، در تولید محصولات خود از مواد و متریال هایی با کیفیت متنوع استفاده می نمایند. داشتن کیفیت مناسب و گارانتی برای فر پیتزا از جمله ویژگی های مورد توجه خریداران است که می توانند تاثیر زیادی در تغییر قیمت فر پیتزا داشته باشند. هایپر صنعت فامکو دارای حداقل ۲۰ سال سابقه فروش تجهیزات آشپرخانه های صنعتی و انواع فر پیتزا می باشد. کارشناسان فعال در این مجموعه با ارائه اطلاعات دقیق درباره هر یک از محصولات، خریداران انواع فر پیتزا را به طور کامل راهنمایی کرده و قیمت بروز آنها را به مشتریان ارائه می نمایند.

*** محتوای این مطلب تبلیغاتی است و ایرنا مسئولیتی درباره آن ندارد.

۰ نفر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha