عملیات طوفان الاقصی عادی سازی روابط با اسراییل را تضعیف کرد

خرم آباد- ایرنا - رییس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا گفت: حماس دلایل متعددی برای انجام عملیات " طوفان الاقصی" داشت از جمله اینکه با این عملیات و ثابت شدن خوی وحشی گری اسراییل، پیامدهای ناشی از عادی سازی روابط با این رژیم را زیر سوال برد و تضعیف کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین علی سعیدی روز شنبه در همایش بصیرتی کارکنان نیروهای مسلح لرستان در دهکده مقاومت خرم آباد با اشاره به چرایی عملیات "طوفان الاقصی" توسط حماس، ادامه داد: یکی از سوالات جامعه مبنی بر چرایی انجام این عملیات است و عده ای مطرح می کنند اگر حماس این کار را نمی کرد این همه خسارت به غزه وارد می شد و قریب ۱۰ هزار نفر شهید و چهار هزار نفر شهید زن و کودک می داد؟

وی بیان کرد: عدم پاسخگویی عملیات فرسایشی یکی از دلایل مطرح شده است چراکه اعتقاد دارند که رژیم صهیونیستی فرسایشی شده است از طرفی شکست همه مذاکرات به عنوان دومین دلیل مطرح شده است.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی تصریح کرد: در طول این چند دهه از نشست کمپ دیوید تا مذاکرات اسلو همگی شکست خورده اند و هیچ امیدی به این مذاکرات نبود همچنین در دلیل سوم، استمرار محاصره غزه را مطرح کردند که همه تلاش ها برای شکستن این محاصره منجر به شکست شده بود و غزه همچنان در یک زندان به سر می برد.

وی با اشاره به عدم پاسخگویی سازمان های بین المللی به عنوان چهارمین دلیل مطرح شده عنوان کرد: عدم پاسخگویی سازمان های بین المللی، شورای امنیت و سازمان ملل و تداوم حمایت یکطرفه آمریکا و اروپا از رژیم صهیونیستی که روز به روز شدیدتر شد، شدت عملیات دشمن در کرانه باختری، پیامدهای عادی سازی، تلاش رژیم صهیونیستی برای عملیات در غزه و تلاش رژیم صهیونیستی برای انتقال چند ۱۰ هزار یهودی دیگر برای انتقال به سرزمین اشغالی از مهمترین دلایلی مطرح شد که راهی جز حمله برای حماس باقی نگذاشت.

حجت الاسلام سعیدی با بیان دلایل اهمیت این حمله ادامه داد: سازمان های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی مدعی بودند که کوچکترین حرکتی را در غزه زیرنظر دارند و پیش بینی موانع چندگانه در مرز غزه از اشراف اطلاعاتی آنها است که به رغم تمامی این تمهیدات حمله اتفاق افتاد.

رییس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا در خصوص ویژگی های این حمله تصریح کرد: مدیریت اطلاعات و عملیات، رعایت حفاظت اطلاعات، ترکیبی بودن،گرفتن تعداد بالایی اسیر و شمار تلفات دشمن از مهمترین ویژگی های این عملیات بود.

عملیات طوفان الاقصی عادی سازی روابط با اسراییل را تضعیف کرد

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی افزود: شکستن هیمنه نظامی رژیم غاصب، شکاف امنیتی درون رژیم، تحمیل تلفات سنگین بر رژیم غاصب، تخلیه شهرک ها و آوراگی صهیونیست ها، اثبات قدرت مقاومت، تضعیف عادی سازی، افزایش مهاجرت یهودی ها، بحران مشروعیت، خسارات سنگین اقتصادی، نابسامانی در هیات حاکم رژیم صهیونیستی، تحول و تغییر در موازنه وحشت و بیداری وجدان خفته بشریت از مهمترین پیامدهایی بود که در سایه این عملیات حاصل شد.

وی با اشاره به عوامل بقای رژیم صهیونیستی طی این مدت اظهار داشت: قدرت اطلاعاتی و امنیتی، ارتش این رژیم و تجهیزات مدرن آن، قدرت ترساندن و ایجاد وحشت از طریق ترور، سرکوب و عملیات رسانه ای و روانی و حمایت خارجی از مهمترین دلایل بقای رژیم صهیونیستی تاکنون بوده است.

وی اضافه کرد: سال ۱۹۶۰ کندی، اسراییل را قطعه ای از غرب عنوان کرد که در سرزمین خاورمیانه جای داده شده و اینکه امروز پی می بریم این موجود خبیث متولد آمریکاست ریشه در این گفته دارد همچنین جو بایدن می گوید اگر اسراییل نبود، آن را ایجاد می کردیم و شارون ملعون اذعان می کند ما در منطقه غرب آسیا به منزله ناو هواپیمابر آمریکا هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با اشاره به اینکه امروز تشت رسوایی این جنایتکاران از بالاترین نقطه به زمین افتاده است عنوان کرد: وزیر خارجه آمریکا می گوید که اسراییل باید زمینه آتش بس را فراهم کند چون همه ملت ها و متحدین ما در منطقه نسبت به آمریکا حساسیت شدیدی پیدا کرده اند.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: مساله مقاومت یکی از مهمترین عوامل اقتدار نظام است که رهبران شاخص نظام جمهوری اسلامی برروی این مساله بسیار تاکید داشته و دارند و امروز هم برکات آن را می بینیم.

وی افزود: امروز مقاومت به عنوان یک قدرت، مظهر اقتدار نظام اسلامی است و مجموعه اهل سنت و شیعه، از انقلابی ترین چهره های منطقه هستند و یک رهبر و یک ملت شیعه از این مجموعه حمایت می کند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی همچنین با بیان اینکه نیروهای مسلح کشور محکم و استوار در کنار رهبری از کیان اسلام و نظام دفاع می کنند تاکید کرد: حضور خانواده نیروهای مسلح در انتخابات بسیار مهم است.

وی افزود: کشور ترکیه با همه مشکلات اقتصادی ۸۰ درصد مشارکت انتخاباتی داشت و مردم آن اذعان کردند مسایل نظام را با مصالح شخصی گره نمی زنیم، در سوریه نیز مردم مشارکت ۷۵ درصدی در انتخابات داشتند چراکه حضور پرشور در انتخابات بسیاری ضروری می باشد.

وی با تاکید بر اینکه مجلس شورای اسلامی یکی از ارکان اقتدار نظام است و یک مجلس نیرومند و قوی بسیاری از مشکلات مردم را حل می کند بیان کرد: همه ما باید به مردم توصیه کنیم که مصالح شخصی خود را به مصالح نظام گره نزنند چراکه نظام و عظمت آن در سطح منطقه و جهان باید بماند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha