۲۳ گود پرخطر شمال شرق تهران ایمن سازی شد
عکس تزیینی است

تهران بزرگ - ایرنا - شهردار منطقه چهار تهران از وجود ۲۳ گود پرخطر در این منطقه خبر داد و گفت: تمامی این اماکن پرخطر ایمن سازی شده است.

علی اصغر کمالی زاده روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: مالکان گودهای پرخطر این منطقه تهران، بخش خصوصی است و شهرداری تلاش دارد نسبت به ساخت این گودهای پرخطر اقدام کند.

وی با بیان اینکه وجود این گودها خطری برای شهروندان ندارد، افزود: تمامی این گودها ایمن سازی شده اما در برنامه داریم با مذاکرات زیاد بتوانیم رضایت مالکان این گودها برای ساخت را کسب کنیم.

شهردار منطقه چهار تهران ادامه داد: شهرداری در این شرایط نظارت مستقیمی نخواهد داشت اما نسبت به ایمن سازی این گودها اقداماتی انجام شد و اکنون مشکلی در این زمینه نداریم.

وی در خصوص مشکلات آبگرفتگی در بزرگراه‌های شمال شرق تهران نیز گفت: در این دوره ما بیش از پنج کیلومتر تبدیل انهار به کانیو داشتیم که این اقدامات در خصوص جلوگیری از آبگرفتگی در این مسیرهای پرتردد است.

کمالی زاده تاکید کرد: سال گذشته ما تعداد قابل توجهی تماس مردمی در خصوص آبگرفتگی در مسیرها داشتیم که در بارندگی‌های اخیر این تعداد به شکل قابل توجهی کاهش یافت و در تلاش هستیم با اقدامات مناسب از هر گونه آبگرفتگی در معابر بزرگراهی و سایر معابر منطقه جلوگیری کنیم.

۲۳ گود پرخطر شمال شرق تهران ایمن سازی شد

وی با اشاره به طرح های مردم محور تحت عنوان من شهردارم در این منطقه نیز یادآور شد: در این طرح بر اساس اولویت بندی طرح‌های توسعه محلات با آرای مردمی و نظرسنجی از شهروندان در راستای اجرای طرح‌های محله محور و کمک به پیشرفت شهر اجرا می‌شود.

به گفته وی، افتتاح طرح‌های هفته گذشته نیز بر اساس همین درخواست‌های مردمی انجام شد که زمین چمن فوتبال و ایمن سازی مسیر پیاده راه جنگل لویزان و تلو از جمله این درخواست‌ها بوده است.

به گزارش ایرنا، منطقه چهار شهرداری تهران شرقی‌ترین نقطه پایتخت محسوب می شود چرا که بخشی از این منطقه در دامنه‌های البرز قرار دارد.

دسترسی سریع بخشی شرقی منطقه به مناطق گردشگری زیاد همچون دره‌های سد لار، لتیان و دره‌های سرسبز فشم، اوشانٰ و میگون و مناطق ورزشی تفریحی دربندسر، شمشک و آبعلی آن را از دیگر مناطق تهران متمایز کرده‌است.

این منطقه از طرف شمال به رشته کوه‌های البرز و منطقه یکٰ از طرف غرب در حدود خیابان لنگری به منطقه یک و محله پاسداران، از طرف جنوب و خیابان رسالت و مناطق هفت و هشت، در محدوده خیابان دماوند نیز به منطقه ۱۳ محدود می‌شود.

همچنین منطقه چهار به عنوان یکی از پرجمعیت‌ ترین، وسیع‌ترین، مهاجرپذیرترین، پر ساخت و سازترین مناطق تهران شناخته شده‌ است که این منطقه دارای ۹ ناحیه و ۲۰ محله است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha