دبیرکل سازمان ملل: همه صاحبان نفوذ برای جلوگیری از گسترش درگیری در منطقه تلاش کنند

نیویورک – ایرنا- آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل بار دیگر با تکرار درخواست خود مبنی بر آتش بس میان گروههای مقاومت فلسطین و اسرائیل گفت: همه کسانی که دارای نفوذ هستند باید از نفوذ خود برای اطمینان از احترام به قوانین جنگ، پایان دادن به رنج و جلوگیری از گسترش درگیری که می‌تواند کل منطقه را فرا گیرد، استفاده کنند.

به گزارش ایرنا، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل افزود: از گزارش ها در مورد حمله به کاروان آمبولانس در خارج از بیمارستان الشفا در غزه وحشت زده شدم. تصاویر اجساد پراکنده در خیابان بیرون بیمارستان دلخراش است.

دبیرکل سازمان ملل گفت: من حملات تروریستی انجام شده در اسرائیل توسط حماس و کشتار، معلولیت و ربودن زنان و کودکان را فراموش نمی کنم. همه گروگان‌هایی که در غزه نگهداری می‌شوند باید فورا و بدون قید و شرط آزاد شوند.

گوترش افزود: اکنون، نزدیک به یک ماه است که غیرنظامیان غزه، از جمله کودکان و زنان، محاصره شده‌اند، از کمک محروم، کشته شده و خانه‌هایشان بمباران شده است. این روند باید متوقف شود.

دبیرکل سازمان ملل تصریح کرد: وضعیت انسانی در غزه وحشتناک است. غذا، آب و دارو به اندازه کافی برای رفع نیازهای مردم وارد نمی شود. سوخت بیمارستان ها و نیروگاه های آب در حال اتمام است. پناهگاه های سازمان تقریباً چهار برابر ظرفیت خود پناهنده پذیرا شده اند و هدف بمباران قرار می گیرند. سردخانه ها پر شده است. مغازه ها خالی هستند. وضعیت بهداشتی وخیم است. ما شاهد افزایش بیماری ها و بیماری های تنفسی به ویژه در بین کودکان هستیم. کل جمعیت غزه آسیب دیده است. هیچ جا در غزه امن نیست.

گوترش ادامه داد: من بار دیگر درخواست خود را برای آتش بس بشردوستانه تکرار می کنم. قوانین بین المللی بشردوستانه باید رعایت شود. غیرنظامیان و زیرساخت های غیرنظامی از جمله نیروها و زیرساخت‌های بشردوستانه و پزشکی باید محافظت شوند.غیرنظامیان نیز نباید به عنوان سپر انسانی استفاده شوند.

دبیرکل سازمان ملل گفت: تدارکات و خدمات ضروری و دسترسی بلامانع بشردوستانه باید به طور ایمن به سراسر غزه در مقیاسی متناسب برسد. همه کسانی که دارای نفوذ هستند باید از نفوذ خود برای اطمینان از احترام به قوانین جنگ، پایان دادن به رنج و جلوگیری از گسترش درگیری که می‌تواند کل منطقه را فرا گیرد، استفاده کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha