۱۴ آبان ۱۴۰۲، ۹:۴۰
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85281046
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شیوع بیماری آنفلوانزا در زنجان افزایشی نیست

۱۴ آبان ۱۴۰۲، ۹:۴۰
کد خبر: 85281046
شیوع بیماری آنفلوانزا در زنجان افزایشی نیست

زنجان - ایرنا - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: در زمان حاضر روند شیوع بیماری آنفلوانزا در این استان در حد انتظار است و افزایش قابل توجهی ندارد اما پیش بینی می‌شود طی آذرماه به تدریج روند افزایشی پیدا کند.

مشهود تقی لو روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در زمان حاضر شایع‌ترین عامل آنفلوانزا در استان ویروس نوع A و B و ویروس غالب آن ویروس نوع A است.

وی اظهار داشت: موارد به صورت تک گیر مشاهده می شود و همه گیری هنوز مشاهده نشده است.

این مسوول با بیان اینکه همچنان فرصت برای تزریق واکسن آنفلوانزا وجود دارد، گفت: گروه‌های هدف و واجدین شرایط می توانند نسبت به تزریق این واکسن اقدام کنند.

وی یادآور شد: هم اکنون واکسن آنفلوانزا به اندازه کافی در انبارهای استان وجود دارد ولی مهمترین کار در ارتباط با این بیماری آموزش بهداشت عمومی و زدن ماسک در مکان های بسته است.

وی خاطرنشان کرد: استفاده از ماسک به ویژه در مکان های عمومی و تجمعات، شستشوی مکرر دست با آب و صابون، رعایت فاصله اجتماعی به ویژه در صورت داشتن علائم بیماری، دست ندادن، روبوسی نکردن، استفاده از دستمال کاغذی هنگام عطسه و سرفه، مراجعه به پزشک در صورت داشتن علائم بیماری و پرهیز از خود درمانی از جمله نکات مهم در پیشگیری از شیوع این بیماری است.

آنفلوانزا بیماری ویروسی حاد دستگاه تنفسی است که با تب، سردرد، درد عضلانی، تعریق، آب ریزش بینی، گلودرد و سرفه بروز می کند.

در این بیماری، سرفه اغلب شدید و برای مدتی ادامه می یابد ولی سایر نشانه های بیماری بعد از ۲ تا هفت روز خود به خود بهبود می یابد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha