۱۴ آبان ۱۴۰۲، ۱۱:۴۴
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85281298
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تمام واحدهای مسکونی روستایی زنجان تا سال ۱۴۱۰ مقاوم سازی می‌شود

زنجان - ایرنا - مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: با توجه به احتمال وقوع حوادثی مانند سیل، زلزله و یا سایر بلایای طبیعی، مقاوم سازی باید به عنوان یک امر مهم در دستور کار قرار گیرد که بر این اساس مقاوم سازی همه واحدهای مسکونی روستایی استان تا پایان سال ۱۴۱۰ برنامه ریزی شده است.

رضا خواجه ای روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از مجموع ۹۲ هزار و ۶۷۸ واحد مسکونی روستایی۵۲ هزار واحد مسکونی معادل ۵۶ درصد آن در سطح استان مقاوم سازی شده است.

وی اظهار داشت: جایگاه روستا و روستاییان در همه عرصه های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی موجب شده است که بهسازی و مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی از اولویت های اصلی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به شمار آید.

خواجه ای با تاکید بر اینکه این دستگاه در احداث مسکن مقاوم روستایی، جزء رتبه های برتر است ادامه داد: اجرای طرح ویژه بهسازی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی گامی استوار در راستای توسعه امکانات عمرانی و بهبود کیفیت مساکن روستایی است.

وی خاطرنشان کرد: تسهیلات بلاعوض نیز در قالب تفاهم نامه مشترک بین بنیاد مسکن و بنیاد مستضعفان به متقاضیان محروم روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت اعطاء می شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان ادامه داد: بر این اساس سهیمه استان نیز از تفاهم نامه ۲۰ هزار واحد مسکن محرومین، ساخت ۵۲۰ واحد برای این قشر است.

به گفته این مسوول، برای هر واحد مسکونی ۵۰۰ میلیون ریال بلاعوض، ۱۰ تن سیمان و ۲ تن میلگرد رایگان اختصاص یافته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha