به گزارش ارسالی روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان به ایرنا، سعید جلیلی روز دوشنبه در مراسمی در جمع دانش آموزان شهر کرمان با طرح این سئوال که چرا فرزندان هیات علمی باید در کنکور سهمیه داشته باشند، افزود: اتفاقا این افراد از شرایط علمی بهتری برخوردار هستند و در نظر گرفتن سهمیه برای آنان توجیه ندارد.
وی به سهمیه فرزندان شهدا نیز در کنکور اشاره و با تاکید بر اینکه روزی این امتیاز در راستای اجرای عدالت آموزشی بود، بیان کرد: زمان جنگ بسیاری از دانشآموزان به جبهه میرفتند لذا باید با کسی که فقط درس میخواند فرق می داشت، یا دختری که حین درس خواندن پدرش را در جنگ از دست میداد و در بحران روحی قرار میگرفت، سهیمه میتوانست او را به شرایط عدالتی نزدیک کند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: در زمان کنونی شاید برخی از آنها (سهمیه ها) موضوعیت نداشته باشد.
افرادی که برای ایران اشک تمساح می ریختند زندگی هزاران نفر را در غزه خفه کردهاند
وی در بخش دیگری از سخنان خود به دوگانگی غرب پرداخت و ابراز داشت: سال گذشته به دلیل فوت یک خانم همه غربیها به بهانه حقوق بشر پای کارِ آشوب در کشور ما آمدند اما حالا نهتنها چشمشان را روی جنایات صهیونیستها بستهاند، بلکه به آنها کمک مالی هم میکنند، رییس جمهور آمریکا که چند قدم راه میرود روی زمین میافتد اما میرود تا با صهیونیستها عکس یادگاری بگیرد.
جلیلی اضافه کرد: دانشآموزان باید مدعیان امنیت جهان را بشناسند، کسانی که برای ایران اشک تمساح می ریختند را ببینند که چگونه هزاران زندگی را در غزه خفه کردهاند.
وی شعار علم و تمدن غرب را مثل زن و زندگی آنان تو خالی خواند و بیان کرد: آنها حتی نظر میدهند که دانشآموزان چه رشتهای درس بخوانند، بسیاری از کسانی که آنها در کشور ما ترور کردند از دانشمندان بودند.
جلیلی گفت: سال گذشته به دلیل فوت یک خانم همه غربیها به بهانه حقوق بشر پای کارِ آشوب در کشور ما آمدند اما حالا چشمشان را روی جنایات صهیونیستها بستهاند و به آنها کمک مالی میکنند.
وی نوجوانان و جوانان را سرمایهها و ظرفیتهای کشور خواند و اظهار داشت: ما ثروتهای زیادی داریم که منابع و معادن گوناگون را در بر میگیرند، اما همه ظرفیتها فقط مادی نیست و جوانان و نوجوانان هم ظرفیت های ما هستند لذا باید از این ظرفیتها به بهترین شکل استفاده کنیم تا به پیشرفت برسیم.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه نوجوانان و دانشآموزان نباید نسبت به مسائل روز بیتفاوت باشند، خطاب به آینده سازان این کشور تصریح کرد: شما از همین سن میتوانید تاثیرگذار باشید، اوایل انقلاب دانشآموزان نقش موثری در مسائل اجتماعی و سیاسی داشتند، به ویژه در زمان هر انتخابات بحث و تحلیل میکردند و نظر میدادند.
جلیلی دوران دانشآموزی را طلایی خواند و با اشاره به اینکه ۱۲ سال رفتوآمد در آموزشوپرورش رشد را رقم میزند، خاطرنشان کرد: باید طوری برنامهریزی کنید که در پایان ۱۲ سال، خارج از اینکه نتیجه کنکور چه باشد، احساس رضایت کنید.
وی بینش را در کنار دانش دارای اهمیت زیادی خواند و ابراز داشت: زمانی که دانشگاه میرفتم، حتی در مقطع دکترا، مباحثی وجود داشت که فکر کردم کاش اینها را در زمان دانشآموزی یاد میگرفتم چراکه یک بینش عمیق پیش روی ما قرار میداد، البته آسان هم بودند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام مدرسه الگو را راهی برای لذت از درس و مدرسه دانست و عنوان کرد: باید مدرسه الگو داشته باشیم تا جوان ما از درس لذت ببرد و احساس کند این همان چیزی است که میخواهد و دوست دارد برای آن وقت بگذارد.
جلیلی عدالت آموزشی را دارای اهمیت خواند و با تاکید بر اینکه حداقل استانداردهای آموزشی را باید برای همه دانشآموزان فراهم کنیم، بیان کرد: شرایط نباید متفاوت باشد، استعداد کسی که در دورترین منطقه درس میخواند هم باید شکوفا شود.
دانشآموزان باید نقاط قوت و افتخارات کشور را بشناسند
وی با بیان اینکه دانشآموزان باید نقاط قوت و افتخارات کشور را بشناسند، تصریح کرد: برخی نام راهیاننور را بردند که این میتواند خوب باشد اما خیلیها باید بیایند کرمان و ببینند چه افتخاراتی وجود دارد.
جلیلی اضافه کرد: روستایی در کرمان وجود دارد که نام آن «گُنجان» است، این روستا در زمان جنگ ۷۰۰ نفر جمعیت داشت و ۷۰ شهید را تقدیم اسلام کرد، این یک عظمت است، شاید همه مردهای آنها در جبهه بودند که این تعداد شهید دوران دفاع مقدس دارند.
نظر شما