۱۶ آبان ۱۴۰۲، ۱۳:۵۵
کد خبر: 85283453
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تاکید چین بر ارتقای سطح همکاری‌های راهبردی با کشور های آفریقایی

تهران-ایرنا- «شی جین پینگ» رئیس‌جمهوری چین در دیدار با معاون رئیس‌جمهور آفریقای جنوبی تاکید کرد که پکن برای همکاری با کشورهای آفریقایی با هدف پیشبرد توسعه زیر ساخت، کشاورزی و نیروی انسانی آمادگی دارد.

به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای خبری وزارت امور خارجه چین، شی جین پینگ رئیس جمهوری چین با بیان این مطلب، افزود: پکن آماده همکاری با ژوهانسبورگ برای ارتقای سطح همکاری های راهبردی جامع بین دو کشور است.

شی با اشاره به اینکه چین از آفریقای جنوبی از مدرنیزاسیون متناسب با شرایط ملی خود حمایت می کند، گفت: پکن مایل به تحکیم پایه های اعتماد متقابل سیاسی و ارتقای سطح همکاری سودمند دوجانبه با ژوهانسبورگ است.

وی افزود: چین تمایل به همکاری با آفریقای جنوبی و سایر کشورهای آفریقایی برای پیشبرد طرح های چین در توسعه صنایع، کشاورزی مدرن، نیروی انسانی و اجرای هشت گام طرح «یک پهنه، یک راه» دارد.

رئیس جمهوری چین همچنین خواستار همکاری نزدیک دو طرف تحت چارچوب بریکس برای افزایش همبستگی و همکاری میان کشورهای در حال توسعه و ارتقای توسعه نظام حکمرانی جهانی شد.

تاکید چین بر ارتقای سطح همکاری‌های راهبردی با کشور های آفریقایی



پل ماشاتیله معاون رئیس جمهوری آفریقای جنوبی هم در این دیدار با اشاره به طرح توسعه راهبردی آفریقای جنوبی و همچنین طرح ابتکاری «یک پهنه، یک راه» چین اظهار امیدواری کرد که همکاری های عملی دو طرف در زمینه های گوناگون ادامه یابد.

وی افزود: آفریقای جنوبی از کمک چین در حفاظت از منافع کشورهای در حال توسعه و ترویج صلح جهانی بسیار قدردانی می کند و امیدوار است به تقویت همکاری با چین در مکانیسم های چندجانبه مانند بریکس ادامه دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha