۱۶ آبان ۱۴۰۲، ۱۱:۱۱
کد خبر: 85283459
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

زمینه آزادی ۱۲ زندانی مالی غیر عمد در یزد فراهم شد

یزد - ایرنا - پرونده ۱۲ مددجوی محکوم مالی در یکصد و چهل و ششمین نشست هیات امنای نمایندگی ستاد مردمی دیه استان یزد بررسی و زمینه آزادی آنها فراهم شد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی ستاد مردمی دیه استان یزد، رئیس کل دادگستری استان روز سه شنبه در این نشست گفت: یکی از بزرگترین و زیباترین اتفاقات نیک، اعتماد مردم به این ستاد مردمی است که کمک های خرد و کلان در تمام فصول سال خود گواه بر این موضوع است که همین اعتماد سازی در جامعه راهکار نجات افرادی است که جایگاه آنها زندان نیست.

“غلامعلی دهشیری“ با تاکید بر ضرورت توسعه فرهنگ صلح و سازش در جامعه افزود: یکی از مهمترین اهدافی که باید در جامعه صورت گیرد فرهنگ سازی است که به موجب آن شاهد کاهش ورود افراد بدهکار غیر بزهکار به زندان های استان باشیم.

مدیر نمایندگی ستاد مردمی دیه استان یزد در این نشست گفت: از ابتدای سالجاری ۹۸ زندانی محکوم مالی از زندان های استان آزاد شدند.

سید مسعود عظیمی افزود: از این تعداد مددجو آزاد شده ۶۳ مددجو محکوم مالی ، تعداد ۳۰ مددجو محکوم پرداخت مهریه ، چهار نفر محکوم پرداخت نفقه و یک محکوم پرداخت دیه بودند.

وی ادامه داد: رقم بدهی این زندانیان ۲ هزار و ۵۸ میلیارد و ۴۰ میلیون ریال بود که با قبولی دادخواست اعسار، اخذ گذشت رضایت مندانه از شکات و آورده محکومان مبلغ  یک هزار و ۸۶۴ میلیارد ریال از این مبلغ تامین شد.

وی اضافه کرد: مابقی این مبلغ از منابع این ستاد مردمی شامل کمک های خیران و نیکوکاران نوعدوست و تسهیلات بانک های عامل به مبلغ ۱۹۴ میلیارد و ۴۰ میلیون ریال به حساب سپرده دادگستری واریز و زمینه آزادی این ۹۸ نفر و بازگشت آنها به آغوش گرم خانواده فراهم شد.

اکنون ۷۰ زندانی محکوم مالی در زندان های یزد بسر می برند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha