کمیته فنی والیبال، جایی برای کسب منافع فردی؛ از حضور ذینفعان تا فوران تفکرات پوسیده

تهران- ایرنا- کمیته فنی فدراسیون والیبال هیچگاه مسئولیت تصمیمات خود را بر عهده نگرفته و حتی زمانی که آلکنو و عطایی نتوانستند عملکرد خوبی در تیم ملی داشته باشند پاسخگوی انتخاب‌شان نبودند.

به گزارش ایرنا، چند سالیست که کمیته فنی فدراسیون والیبال تشکیل شده تا نقش مشاور را برای تصمیمات مهمی که برای تیم‌های ملی والیبال اتخاذ می‌شود بازی کند. این کمیته که از تعدادی از اهالی والیبال تشکیل شده بیشتر از اینکه به والیبال ایران کمک کند باعث ایجاد تشنج و سردرگمی شده است. این مسئله تنها مربوط به چند هفته اخیر که کمیته فنی مسئول بررسی رزومه کاندیداهای تیم ملی والیبال شده نیست و از همان زمان که تشکیل شد برخی از اعضای آن تلاش کردند مصالح فردی را به مصالح والیبال ایران ترجیح بدهند.

نکته قابل تامل اینکه کمیته فنی فدراسیون والیبال حتی مسئولیت تصمیماتی که اتخاذ کرده را بر عهده نمی‌گیرد. هر چند تصمیمات این کمیته منوط به نظر نهایی داورزنی بوده؛ اما نمی‌توان اتفاقات پیش و پس از المپیک توکیو یا اتفاقاتی که در خصوص بهروز عطایی رخ داد را نادیده گرفت.

پیش از المپیک توکیو زمانی که کمیته فنی رای به انتخاب آلکنو داد اعضای آن مدام در مصاحبه‌های خود، انتخاب این مربی روس را پیشنهاد خودشان عنوان می‌کردند؛ اما وقتی تیم ملی نتوانست عملکرد خوبی در المپیک توکیو داشته باشد همه آنها خودشان را پشت رئیس فدراسیون والیبال پنهان کردند و به انتقاد از آلکنو پرداختند.

در خصوص انتخاب بهروز عطایی هم چنین وضعیتی وجود داشت. اعضای کمیته فنی فدراسیون والیبال متفق‌القول رای به انتخاب عطایی دادند و حتی تا یکسال بعد هم که تیم ملی با این مربی نتایج خوبی کسب می‌کرد آنها خودشان را در این نتایج سهیم می‌دانستند؛ اما حالا در جلسات کمیته انتقادات تندی را علیه سرمربی پیشین تیم ملی مطرح می‌کنند.

پیش از جلسه اخیر کمیته فنی فدراسیون والیبال، برخی از اعضا قول هدایت تیم ملی را به یکی از مربیان داخلی که اتفاقا عضو این کمیته است می‌دهند اما در جلسه هیچ صحبتی از این مربی نمی‌شود و همین مسئله باعث دلخوری مربی مورد نظر می‌شود. ماجرای چگونگی اضافه شدن سعید معروف به گزینه‌های سرمربیگری تیم ملی هم مصداق دیگری از این مطلب است که صحبت‌های اعضای کمیته فنی در جلسه با اظهاراتشان در رسانه‌ها از زمین تا آسمان تفاوت دارد. در جلسه هشتم آبان کمیته فنی، بسیاری از اعضا به حمایت از سرمربیگری سعید معروف در تیم ملی پرداختند و عنوان کردند که در کوتاه‌مدت مربی خارجی نمی‌تواند هیچ موفقیتی کسب کند؛ اما مصاحبه‌های عجیب آنها در چند روز اخیر مخالفت با سرمربیگری معروف بوده است.

شاید بهترین کار ممکن، برچیده شدن کمیته فنی و یا حداقل اصلاح آن باشد. در این کمیته به جز تعداد معدودی، سایر اعضای آن را کسانی تشکیل داده‌اند که یا ذینفع هستند و با اینکه علم والیبال‌شان مربوط به حداقل ۲۰ سال قبل است. با این شرایط نمی‌توان انتظار داشت کمیته فنی فدراسیون والیبال در جهت منافع والیبال ملی کشور گام بردارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha