مسابقه زیمان به همت باشگاه دانش‌آموزی ستاد توسعه زیست فناوری برگزار می‌شود

تهران - ایرنا - مسابقه زیمان به همت باشگاه دانش‌آموزی ستاد توسعه زیست فناوری برگزار می‌شود، در این مسابقه دانش‌آموزان با ظرفیت‌های زیست‌فناوری برای رفع چالش‌های زیست‌محیطی منطقه زندگی خود آشنا می‌شوند.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا، مسابقه زیمان به صورت حضوری و طی دو روز با حضور دانش آموزان منتخب دوره متوسطه اول برگزار می‌شود. دانش آموزان قبل از شروع مراحل اصلی در آموزن چهار گزینه‌ای شرکت می‌کنند. محتوای آزمون از قبل در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد تا با کسب امتیاز مورد نیاز برای ورود به زیمان انتخاب شوند.

معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری در فراخوانی با دعوت از دانش آموزان برای شرکت در این مسابقه اعلام کرد: ظرفیت برگزاری هر دوره مسابقه زیمان ۴۸ دانش آموز، متوسطه اول در قالب ۱۲ گروه است.

براساس این فراخوان در این مسابقه راهنمایی‌های لازم توسط مشاورین ارائه می‌شود. این مسابقه در ۶ مرحله و در طی ۲ روز برگزار می‌شود که در نهایت دانش آموزان علاقمند به حوزه زیست‌فناوری یاد می‌گیرند که چگونه مشکلات زیست محیطی محل زندگی خود را حل کنند.

به گزارش ایرنا، حرکت برای رشد و توسعه پایدار زیست‌فناوری به‌عنوان یکی از هفت فناوری کلیدی جهان، نیازمند فرهنگ‌سازی و آشنایی ریشه‌ای دانش‌آموزان با این فناوری نوین است. از سوی دیگر هدایت دانش آموزان به سمت کشف استعدادهای درونی خود و پیدا کردن علاقه مندی های خود در حوزه های علوم زیستی می تواند زمینه ساز انتخاب هوشمندانه و هدفمند رشته تحصیلی و شغلی آنها باشد.

باشگاه دانش‌آموزی ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با این هدف، زمینه آشنایی و فعالیت دانش‌آموزان را در این حوزه فراهم می‌کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha