۱۶ آبان ۱۴۰۲، ۱۴:۳۷
کد خبرنگار: 2239
کد خبر: 85283873
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

توسعه مراکز فرهنگی و اجتماعی اولویت شهرهای جدید کشور

کرج – ایرنا- مدیرکل دفتنر توسعه فرهنگی و اجتماعی شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید کشور، احداث و توسعه مراکز فرهنگی، هنری و اجتماعی را با مشارکت تشکل های مردم نهاد و گروهای جهادی به عنوان اولویت کاری شهرهای جدید کشور در دولت سیزدهم اعلام کرد.

به گزارش ایرنا، سید علیرضا مکبری روز سه شنبه در همایش شهروندان و کنشگران اجتماعی و فرهنگی شهر جدید مهستان استان البرز افزود: بر همین اساس یک جشنواره با نام "گنج " در پنج محور فرهنگی ، اجتماعی ، مذهبی ، ورزشی و هنری برای شناسنایی استعدادهای شهروندان شهرهای جدید کشور آغاز شده است.

وی ادامه داد: در این جشنواره افراد برتر در سطح استانی و ملی مورد سنجش قرار گرفته و در نهایت ضمن دریافت جوایز رزنده در قالب تشکل های پیشران اجتماعی ، فرهنگی ، هنری و ورزشی ساماندهی خواهند شد.

مکبری، هویت بخشی به شهرهای جدید کشور و افزایش سطح مشارکت عمومی برای اجرای برنامه های مختلف فرهنگی و اجتماعی و تقویت حس تعلق خاطر در این شهرها را از مهمترین اهداف جشنواره گنج برشمرد و گفت : تلاش ها براین است تا با مشارکت شهروندان شهرهای جدید کشور بتوان ایده ای تازه در سطح کشور پیاده کرد.

وی با بیان اینکه اکنون ۱۳ شهرجدید در سطح کشور داریم ، گفت: با توجه به اینکه ساکنان شهرهای جدید از اقوام مختلف ایرانی هستند می توان از ظرفیت های فرهنگی و اجتماعی آنان برای الگو سازی و هویت بخشی شهر بهره گرفت .

مکبری بیان کرد: شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید کشور طرح ساخت و توسعه فضاهای فرهنگی، آموزشی ، هنری ، ورزشی و سایر زیر ساخت ها در این شهرها در اولویت قرار داده و نیازهای عمومی را با نگاه به مسائل فرهنگی و اجتماعی پیش خواهد برد.

وی افزود: نگاه ویژه به تشکل های مردم نهاد و گروه های جهادی از مهمترین برنامه ها در شهرهای جدید کشور است و د راین زمینه نشست های مردمی در این شهرها به صورت مستمر دنبال خواهد شد.

مکبری گفت : امروز پیشران توسعه شهرهای جدید در واقع موضوعات فرهنگی و اجتماعی است که در اولویت قرار گرفته است.

وی جمعیت شهرهای جدید کشور را حدود ۲.۵ میلیون نفر ذکر کرد و افزود: باید مباحث شهری را با نگاه مطالبه گران و کنشگران اجتماعی و فرهنگی پیش برد و این برنامه به عنوان ایده جدید محورکاری شهرهای کشور است.

مکبری افزود: مهمترین راه رفع مشکلات فرهنگی و اجتماعی بهره گیری از ایده های نخبگان و تشکل های مردمی است .

مدیرکل دفتر توسعه فرهنگی و اجتماعی شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید کشور با اشاره به طرفیت های اجتماعی شهر جدید مهستان استان البرز گفت : در ادوار گذشته مباحث فرهنگی و اجتماعی این شهر کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: شهر جدید مهستان دارای نخبگان ارزشمند فرهنگی و اجتماعی است و باید از توانمندی های آنان بهره گرفته شود؛ باید ظرفیت های فرهنگی و اجتماعی این شهر شناسایی و با کمک ها آنها مشکلات را برطرف کرد.

در این نشست شمار زیادی از شهروندان و کنشگران فرهنگی و اجتماعی شهرجدید مهستان به بیان نیازهای فرهنگی و اجتماعی این شهر پرداختند.

شهرجدید مهستان با جمعیتی حدود ۱۰۰ هزار نفر در ۴۰ کیلومتری غرب کرج مرکز استان البرز قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha