حمله اسرائیل به ۱۲۰ نهاد بهداشتی درمانی و مفقود الاثر شدن ۲۴۵۰ نفر از آغاز تجاوز به غزه
وضعیت ناگوار بیمارستان ها و مراکز درمانی غزه

تهران- ایرنا- سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در سی و دومین روز تجاوز رژیم اشغالگر قدس به غزه اعلام کرد از زمان آغاز تجاوز این رژیم، ۱۲۰ نهاد بهداشتی درمانی بمباران شده‌اند، همچنین فعالیت ۱۸ بیمارستان و ۴۰ درمانگاه نیز به دلیل بمباران یا تمام شدن سوخت متوقف شده است.

به گزارش سه‌شنبه شب ایرنا به نقل از خبرگزاری فلسطینی الشهاب، اشرف القدره در یک کنفرانس خبری افزود: از زمان آغاز تجاوز به غزه، ۲ هزار و ۴۵۰ گزارش درباره مفقود الاثر شدن افراد دریافت کرده‌ایم که یک هزار و ۳۵۰ نفر از آنها کودک هستند که همچنان در زیر آوار باقی مانده‌اند.

القدره گفت: رژیم صهیونیستی دامنه جنگ علیه بخش درمانی و بمباران بیمارستان‌های نوار غزه را به طور آشکاری گسترش داده است.

سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین همچنین افزود: رژیم اشغالگر، در ساعات گذشته هفت بیمارستان را در شهر غزه و مناطق شمالی نوار غزه هدف قرار داده است که بر اثر آن، ۱۳ نفر شهید و ۱۴۰ نفر زخمی شده‌اند.

القدره تصریح کرد: رژیم صهیونیستی به طور مکرر بیمارستان تخصصی کودکان (دکتر عبدالعزیز الرنتیسی) را به بمباران تهدید می‌کند و درخواست کرده است این بیمارستان به صورت فوری تخلیه شود که این امر باعث به خطر افتادن جان کودکان زخمی و بیمار می‌شود.

این مقام بهداشتی فلسطین تاکید کرد: ظرفیت تخت‌های بخش مراقبت‌های ویژه در کلیه بیمارستان‌ها تکمیل است و کادر درمان مجبور به گزینش و انتخاب بین بیماران برای بهره مندی از امکانات درمانی هستند.

القدره همچنین گفت: صدها زخمی بمباران‌های (رژیم) اسرائیل علیه نوار غزه در کف راهروهای بیمارستان‌ها و مراکز درمانی منتظر مداوا هستند.

وی تصریح کرد: از نهادهای بین المللی درخواست می‌کنیم برای تأمین سوخت مورد نیاز بیمارستان‌های نوار غزه اقدام کنند.

این مقام فلسطینی در ادامه با انتقاد از اندک بودن کمک‌های ارسالی به غزه، تصریح کرد: کمک‌های دریافتی تاکنون هیچ گونه تغییری در وضعیت بخش بهداشت و درمان ایجاد نکرده است و ما نیازمند دارو و امکانات و مواد پزشکی و درمانی هستیم.

سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در پایان تاکید کرد: باید روزانه به صدها زخمی بمباران‌های (رژیم) اسرائیل اجازه داده شود برای مداوا از نوار غزه خارج شوند.

به گزارش ایرنا، نیروهای مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اشغالگر قدس آغاز کردند و این رژیم برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

تداوم بمباران غزه و کشتار زنان و کودکان فلسطینی در حالی ادامه دارد که کشورهای غربی حامی رژیم صهیونیستی تاکنون هرگونه قطعنامه آتش‌بس در شورای امنیت سازمان ملل را وتو کرده و یا به جای تلاش برای توقف کشتار و بمباران فلسطینیان، به دنبال تصویب قطعنامه‌هایی در حمایت بیشتر از تل‌آویو هستند.

بر اساس گزارش وزارت بهداشت فلسطین تعداد شهدای غزه در نتیجه حملات ددمنشانه رژیم صهیونیستی به این باریکه به ۱۰ هزار و ۳۲۸ نفر رسیده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha