برق پایدار برای خط ۳ مترو تهران تامین شد

تهران بزرگ - ایرنا - مجری خط سه مترو تهران از تامین برق پایدار از طریق احداث یک ورودی جدید در این خط خبر داد.

به گزارش ایرنا از شرکت راه آهن شهری تهران و حومه، آزاد اکبری روز چهارشنبه گفت: در موضوع تامین برق پایدار خط سه، احداث یک ورودی جدید و راه‌اندازی سیستم اسکادای این خط، اقدامات قابل قبولی در ماه های اخیر انجام شده و امیدواریم در سه ماه آینده افتتاحیه‌های متعدد و همچنین رفع بخش دیگری از نواقص خط سه را شاهد باشیم.

اکبری افزود: با بهره‌برداری از یک هواکش میان تونلی دیگر، چهاردهمین هواکش خط سه مترو وارد مدار سرویس‌دهی شد که برای راه‌اندازی هواکش مذکور، حدود ۷۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

مجری خط سه مترو در خصوص روند رفع نواقص این خط در ماه‌های اخیر گفت: یکی از ملزومات ضروری بهره برداری ایمن از ایستگاه‌های مترو، موضوع هواکش های میان تونلی است که به افزایش کیفیت هوای ایستگاه‌ها کمک می‌کند.

برق پایدار برای خط ۳ مترو تهران تامین شد

به گفته مجری خط ۳ مترو، هواکش بین ایستگاه‌های منیریه و تئاترشهر که از امروز راه‌اندازی می‌شود حدود ۵۰۰ میلیارد ریال در بخش ساختمانی و ۲۰۰ میلیارد ریال در قسمت تاسیسات و تجهیزات هزینه داشته است.

وی ادامه داد: نکته مهم اینکه تمام اقدامات تجهیزاتی این هواکش در سال جاری انجام شده و سعی داریم تا قبل از پایان سال جاری، در صورت تامین به موقع منابع مالی، ۲ هواکش میان تونلی دیگر را نیز افتتاح کنیم. در کنار این هواکش‌ها، یک هواساز نیز در نیمه شمالی خط سه مدنظر قرار گرفته تا تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد.

اکبری در ادامه به مقوله مهم داخلی‌سازی حداکثری تجهیزات شبکه مترو اشاره کرد و گفت: در فرآیند تکمیل هواکش میان تونلی اخیر، شرکت پیمانکار تجهیزات، اقدام به بومی‌سازی برخی تاسیسات از جمله درایو تابلوهای مربوط به تنظیمات هواکش کرد که هم هزینه کلی کار را تا حدود ۲۰ درصد تعدیل کرده و هم وابستگی به واردات تجهیزات خارجی را کاهش داده است.

به گزارش ایرنا، خط سه مترو تهران از ایستگاه آزادگان در جنوب غربی آغاز و تا شهرک قائم شمال شرقی تهران امتداد پیدا می‌کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha