۴۴۶ اثر برای چهارمین همایش ملی کتاب سال بانوان پذیرفته شد

قم- ایرنا- مدیر جامعه الزهرا قم گفت: تا پایان مهر ماه امسال ۴۴۶ اثر مورد پذیرش چهارمین همایش ملی کتاب سال بانوان قرار گرفته است.

سیده زهره برقعی روز چهارشنبه در نشست خبری چهارمین همایش ملی کتاب سال بانوان اظهار داشت: از مجموع آثار ارسال شده به دبیرخانه همایش،‌ ۲۶۰ جلد کتاب، ۱۵۰‌ عدد مقاله که ۱۰۰ درصد نویسندگان آن بانوان بوده اند و ۳۶ رساله سطح چهار و دکتری بوده است که آثار ارسال شده تا پایان مهرماه امسال نسبت به همایش قبل ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.

وی بیان کرد: آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه همایش پایان شهریور ماه امسال بود که تا آذر تمدید شد و بنا به تقاضای مولفان مجددا تا پایان خرداد ۱۴۰۳ تمدید شد.

برقعی افزود: چهارمین همایش ملی کتاب سال بانوان آذر ۱۴۰۳ با تجلیل از برگزیدگان برگزار خواهد شد.

وی افزود: آثار صرفا باید به صورت فیزیکی ارسال شود و ارسال یک جلد اثر کافی می باشد ضمن این که شرکت کنندگان قبل از ارسال آثار باید در سایت همایش نیز ثبت نام کنند.

وی آدرس دبیرخانه همایش را بلوار امین، بلور بوعلی، جامعه الزهرا، معاونت پژوهش و دبیرخانه همایش کتاب سال بانوان عنوان کرد.

مدیرجامعه الزهرا با بیان این که امیدواریم همایش چهارم با سطحی بالاتر از نظر علمی و شیوه برگزاری باشد بیان کرد: آثار مکتوب ماندگاری بیشتری دارند از این رو ارسال آثار صرفا باید به صورت مکتوب باشد.

وی ادامه داد: جامعه الزهرا و حوزه های علمیه خواهران برنامه های متعددی دارند تا نقش علمی بانوان در جامعه و ایجاد تمدن نوین اسلامی ایفا شود و این نقش مورد تاکید امامین انقلاب بوده و می باشد و یکی از برنامه ها برای نیل به این هدف برگزاری همایش کتاب سال بانوان است.

وی بیان کرد: با برگزاری همایش اهداف متعددی را دنبال می کنیم که یکی از آن ها رسیدن به نقطه مطلوب نقش علمی بانوان است و برگزاری همایش کتاب سال بانوان رقابت سالم بین خواهران حوزوی است تا مولفان بانوی حوزوی کار خود را ارتقا دهند.

برقعی یادآور شد که شناسایی ظرفیت ها و توان نوشتاری بانوان فرهیخته حوزوی از دیگر اهداف برگزاری همایش کتاب سال بانوان برشمرده می شود.

۴۴۶ اثر برای چهارمین همایش ملی کتاب سال بانوان پذیرفته شد

معاون پژوهش جامعه الزهرا نیز در این نشست خبری ابراز داشت: همایش کتاب سال بانوان ملی است و در چشم انداز ۱۴۱۵ برنامه داریم تا آن را در عرصه بین المللی گسترش دهیم.

صدیقه شاکری افزود: تا سال ۱۴۱۵ برگزاری پنج همایش کتاب سال بانوان دیگر برنامه ریزی شده است.

وی بیان کرد: با توجه به ویژگی هایی چون مقتضیات فرهنگی و جغرافیای تاریخی اخلاق اسلامی مبنی بر استحکام خانواده، برخورداری از دانش پیشرفته و توانمندی در تولید علم و آثار مبتنی بر منابع اسلامی و انسانی و الهام بخش شدن همایش به صورت موثر برای تحکیم الگوی زنان موفق با توجه به نیازهای منطقه ای و اقلیمی تصمیم بر برگزاری همایش کتاب سال بانوان به شکل بین المللی گرفته شده است.

دبیر علمی همایش کتاب سال بانوان نیز ابراز داشت: میراث مکتوب بانوان در تمدن اسلامی مغفول واقع شده است و در طول تاریخ بانوانی هستند که آثار مکتوبی دارند و از اهداف همایش کتاب سال بانوان این است که این بانوان فرهیخته از حاشیه خارج شده و سرآمد بانوان در کل جهان باشند.

بتول زاهدی فر افزود: از شرایط آثار ارسالی به دبیرخانه همایش آن است که منتشر شده، تالیف، ترجمه یا تصحیح در حوزه علوم اسلامی و انسانی باشند، از رساله های سطح چهار بانوان و رساله های دکتری بانوان نیز می توان ارسال کرد ضمن این که آثار منتشر در قالب مقاله نیز باید تا پایان سال ۱۴۰۲ منتشر شده باشند.

وی محور ویژه همایش را در حوزه حجاب و عفاف و مقالات علمی پژوهشی اعلام کرد.

وی بازه زمانی ارسال کل آثار را فروردین ۱۴۰۰ تا انتهای سال ۱۴۰۲ ذکر کرد و افزود: این آثار باید چاپ شده باشند و پایان نامه ها نیز دفاع شده باشد.

زاهدی فر با اشاره به این که ۱۲ محور برای برگزاری همایش کتاب سال بانوان تعیین شده است گفت: تفسیر و علوم قرآن، علوم حدیث، اخلاق و عرفان، فقه و حقوق، اصول فقه، ادبیات و هنر، علوم تربیتی و روانشناسی، علوم اجتماعی، مطالعات عرصه زن و خانواده از جمله محورهای برگزاری همایش هستند که در آخرین محور آقایان نیز می توانند شرکت کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha