رییس سازمان ثبت اسناد و املاک: تمام موقوفات کشور سنددار می‌شود

مشهد-ایرنا- معاون قوه قضائیه و رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: تثبیت مالکیت و صدور سند عامل بازدارنده و مهمی برای جلوگیری از تصرفات غیر قانونی املاک موقوفه خواهد بود بر همین اساس هدف گذاری شده است تا تثبیت مالکیت و صدور اسناد موقوفه تا پایان سال ۱۴۰۳ تمام شود.

حسن بابایی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در مشهد افزود: موضوع اوقاف، عرصه‌ها و املاک موقوفه یکی از موضوعات بسیار مهمی است که در دستگاه قضایی پیگیری می‌شود.

وی ادامه داد:طی سال‌های گذشته تعداد قابل توجهی از پرونده‌ها که در موضوع فروش مال‌ غیر، تصرفات و کلاهبرداری در محاکم قضایی شکل گرفت مربوطه به عرصه‌ها و املاک موقوفه بود.

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: تثبیت مالکیت و صدور اسناد عرصه‌ها و املاک اوقافی از سال گذشته در دستور کار قرار گرفت و با تفاهمنامه‌ای که بین سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و مدیر کل اوقاف و امور خیریه شکل گرفت شاهد جهش خوبی در تثبیت مالکیت و اسناد موقوفه هستیم.

بابایی افزود: با تلاش صورت گرفته نزدیک ۸۰ درصد عرصه‌های موقوفه کشور در سال جاری، دارای سند شد که این رقم رشد ۱۵۰ درصدی در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha