۱۷ آبان ۱۴۰۲، ۱۹:۰۶
کد خبرنگار: 5284
کد خبر: 85285296
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

بی‌اعتنایی معنادار دولت هلند به بمباران نوار غزه

تهران-ایرنا- دولت هلند اعلام کرده با وجود هشدارهایی مبنی بر نقض حقوق بشر در نوار غزه، همچنان به ارسال و تامین قطعات جنگنده‌های رژیم صهیونیستی ادامه خواهد داد.

به گزارش ایرنا به نقل از اسپوتنیک، به گفته یک منبع نزدیک به دولت هلند این کشور با وجود محکومیت و هشدارهای رسمی در مورد نقش قوانین بشردوستانه در نوار غزه، تصمیم گرفته همچنان به تامین قطعات جنگنده‌های اف-۳۵ ارتش رژیم صهیونیستی ادامه دهد. یک روزنامه هلندی این خبر را به نقل از یک منبع نزدیک به دولت منتشر کرد.

هانکه بروینز اسلات وزیر خارجه هلند و لیزج شراینماچر وزیر تجارت خارجی و همکاری‌های توسعه اعلام کردند که خودشان نیز اواسط ماه اکتبر از ارسال این قطعات برای اسرائیل خبردار شدند.

وکلای این وزارتخانه‌ها هشدار دادند که اسرائیل ممکن است قوانین جنگ را نقض کند، زیرا قبلاً نیز از جنگنده‌های اف-۳۵ برای بمباران غزه استفاده کرده است. رسانه‌های هلندی در تحلیل‌های خود نوشتند که عدم ارسال این قطعات می‌تواند به روابط آمریکا و اسرائیل لطمه بزند.

وزارت خارجه هلند گفته است که صادرات کالا به شرکای بین‌المللی در برنامه اف-۳۵ محدودیت ندارد.

به گزارش ایرنا، در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغالگری و ستم رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها، نیروهای مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اشغالگر قدس آغاز کردند و این رژیم برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

در این ارتباط نگرانی‌های جامعه جهانی به فاجعه انسانی، کشتار بی‌رحمانه مردم غزه و درخواست‌ها برای متوقف کردن ماشین کشتار رژیم اسرائیل، رو به افزایش است اما این رژیم همچنان بر حملات خود ادامه داده و سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی تاکید دارد که به هیچ عنوان مساله آتش‌بس مطرح نیست و در واقع همه برنامه‌ها و طرح‌های این رژیم برای جنگ، کشتار و ویرانی بیشتر است.

سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین بعد از ظهر امروز (سه‌شنبه) از افزایش شمار شهدای حملات بی‌رحمانه ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه به ۱۰ هزار و ۳۲۸ نفر خبر داد و افزود: در همین مدت ۲۵ هزار و ۹۵۶ شهروند فلسطینی نیز زخمی شده اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha