۱۸ آبان ۱۴۰۲، ۱۱:۵۶
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 85285714
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

استاندار همدان: زنده نگه داشتن یاد شهدا موجب انسجام بین امت اسلامی خواهد شد

همدان- ایرنا- استاندار همدان با بیان اینکه گرامیداشت شهدا محدود به مقطع زمانی خاصی نیست گفت: زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا موجب وحدت و انسجام بین امت اسلامی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا قاسمی فرزاد روز پنجشنبه در آیین تجلیل از دست‌اندرکاران اجلاسیه دومین کنگره ملی هشت هزار شهید استان همدان تاکید کرد: برپایی کنگره شهدا به طور قطع خیر و برکت برای نظام و امت اسلامی، کشور و مردم در پی دارد.

وی اظهار کرد: یادواره های شهدای تمام اقشار مختلف را باید با توان بیشتر در ادامه این کنگره بزرگ برپا داریم و سلسله یادواره ها و کنگره های بعدی همتراز با شان شهدای ما متعالی تر برگزار شود.

قاسمی فرزاد با قدردانی از همه دست‌اندرکاران برپایی شب های شیدایی، نمایندگان مجلس، روسای کمیته های ۲۳ گانه، مدیران کل استانی، فرماندهان کل نظامی و انتظامی، روسای دانشگاه‌ و فرمانداران گفت: شهدا که به تعبیر و با بیان ارزشمند مقام معظم رهبری مایه مباهات و سرمایه های کشور هستند و همواره به بزرگی و عظمت از آنها یاد می‌ شود.

استاندار همدان گفت: شهدایی که جان شیرین شان را هدیه کردند تا ارزش‌های اسلامی و این سرزمین مانا باشد، سرمایه های ملی کشور هستند.

قاسمی فرزاد با تاکید بر اینکه شهدا اساتید بزرگی برای ما هستند و خواهند بود افزود: شهید کسی است که بزرگترین سرمایه خود را در راه خدا هدیه کرده و با تمام وجود به این مسیر اعتقاد دارد و شهدا این را با عمل خود به ما آموختند.

خون شهدا ضامن بقای کشور است

وی ادامه داد: وقتی کشورمان را با تمام مشکلاتی که در طول سال‌ها داشتیم با سایر کشورها مقایسه کنیم می‌بینیم که آنچه موجب بقا و دوام این سرزمین شده خون شهدا بوده و به سبب این روحیه ایثارگری خداوند توجه ویژه ای به این به ملت داشته که در سایه این نگاه ویژه، امامین انقلاب را به ما هدیه داده که با ژرف اندیشی مسیر تعالی را شناسایی کردند که اگر آنها نبودند ملت هم نبود.

استاندار همدان اظهار کرد: امامین انقلاب به مانند ناخدای کشتی در اقیانوس ژرف هستند که کشور را به درستی هدایت می‌کنند.

وی افزود: اجلاسیه دومین کنگره باعظمت شهدای استان با همت و تلاش همه مجریان و دستگاه ها با وحدت و انسجام ستودنی و به شایستگی برگزار شد و رضایت خاطر مقام معظم رهبری را فراهم کرد.

قاسمی فرزاد گفت: آنچه انجام دادیم به عنوان یک حرکت بزرگ و دومین قله در دارالمومنین و دارالمجاهدین به شایستگی و در سایه وحدت، انسجام و همدلی همه دستگاه‌ها به بهترین نحو اجرا شد و اگر اشکالاتی است برای برنامه های بعدی برطرف شود.

وی در ادامه با اشاره به جنایات رژیم غاصب صهیونیست گفت: نکبتی که ۷۵ سال پیش به قلب سرزمین فلسطین وارد شد وجود منحوس و شرور پلیدترین انسان ها بود که علیه بشریت جنایت می‌کنند که اگر ندا و صدای انقلاب اسلامی نبود اسمی از فلسطینیان هم نبود.

وی ادامه داد: امروز فلسطینیان در مقابل استکبار ایستادند و بینی استکبار را به خاک مذلت مالیدند و در این راه شهدای بسیاری را تقدیم و ثابت کردند که ظلم و ستم پایدار نیست و این اقدامات ددمنشانه که رژیم غاصب انجام می دهد موجب نابودی هر چه زودتر آنها خواهد شد.

استاندار همدان: زنده نگه داشتن یاد شهدا موجب انسجام بین امت اسلامی خواهد شد

اجرای ۲۰۰ عنوان برنامه اصلی در دومین کنگره ملی شهدای استان همدان

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان نیز در این آیین با اشاره به اینکه ۲۰۰ عنوان برنامه اصلی در دومین کنگره ملی شهدای استان همدان اجرا شد و فضای استان را متحول کرد گفت: در ۲ سال گذشته توانستیم با هم افزایی و انسجام تمامی دستگاه ها حجم بالای برنامه های پیش بینی شده را انجام دهیم.

سردار مظاهر مجیدی با اشاره به اینکه هشت هزار شهید استان بر گردن تک تک ما حق دارند ادامه داد: شهدای گرانقدر ما فارغ از هر نگاه و سلیقه خالصانه برای خدا رفتند و از مردم می‌خواهم که به شهدا یک نگاه ویژه داشته باشند.

وی از تمامی دست اندرکاران برپایی اجلاسیه، نمایندگان مجلس، روسای کمیته های ۲۳ گانه، دبیران کنگره ها، شورای اداری استان، اعضای شورای تامین، ستاد اجرایی کنگره، شورای شهر، شهرداران، صدا و سیما و اصحاب رسانه در راستای برپایی باشکوه دومین کنگره هشت هزار شهید استان همدان قدردانی کرد.

دبیرکل دومین کنگر ملی هشت هزار شهید استان همدان گفت: نگاه مقام معظم رهبری بر این است که کار برای شهدا به طور مستمر انجام شود و انتظار براین است که پایان کنگره دوم آغاز کار شروع کنگره سوم باشد.

سردار مجیدی ادامه داد: همزمان با دومین کنگره ملی هشت هزار شهید استان همدان ۸۰۰ سری جهیزیه نوعروسان این استان با اعتبار ۲۴۰ میلیارد ریال بین آنها توزیع شد.

استاندار همدان: زنده نگه داشتن یاد شهدا موجب انسجام بین امت اسلامی خواهد شد

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر انجام کارهای هنری برای شهدا افزود: فصل شیدایی کار هنری، اثرگذار و مروری برمعرفت های دینی ما بود.

در پایان این آیین از دست اندرکاران و روسای کمیته های ۲۳ گانه تجلیل شد.

اجلاسیه فاخر کنگره شهدا در چهار شب از ۱۶ تا ۱۹ مهرماه با حضور مهمانان متنوع و تاثیرگذار، نخبگان استان، مدیران تراز اول و بلند پایه و خاندان شهدا برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha