پویش نوآورانه هزار دانشگاه ضد صهیونیست؛کارزار رسانه‌ای برای افشای چهره حقیقی رژیم اسرائیل

تهران - ایرنا - دانشجویان ایرانی و خارجی مقیم ایران پویش نوآورانه هزار دانشگاه ضد صهیونیست را برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین راه انداخته‌اند تا در سایه آن، حقیقت جنایات اسرائیل غاصب را به دانشگاهیان جهان نشان دهند.

گروه جامعه ایرنا - نیروهای مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهر برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات غافلگیر کننده‌ای را با نام «طوفان الاقصی» از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اشغالگر قدس آغاز کردند و این رژیم برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات گروه‌های مقاومت، با کمک آمریکا و اکثر کشورهای غربی اقدام به بمباران مراکز درمانی و منازل مسکونی اهالی غزه کرد؛ حملاتی که تاکنون بیش از ۱۱ هزار شهید بر جای گذاشته است افرادی که از میان غیر نظامیان هستند.

دفتر اطلاع‌رسانی دولتی در غزه جمعه شب ۱۹ آبان، گزارش داد که شمار شهدای فلسطینی در حملات رژیم صهیونیستی به ۱۱ هزار و ۷۸ تن رسیده است. بر اساس گزارش منابع فلسطینی، از این تعداد چهار هزار و ۵۰۶ تن را کودکان و سه هزار و ۲۷ نفر دیگر را نیز زنان تشکیل‌ می‌دهند.

با سپری شدن ۳۵ روز از آغاز درگیری میان حماس و نیروهای اشغالگر قدس، همه مجامع بین المللی، کشورهای مسلمان، نهادهای حقوق بشری و انسان‌های آزاده جهان در تکاپوی مقابله با نسل‌کشی در حال وقوع در غزه برآمده اند، همین طولانی شدن جنگ و از سوی دیگر تمرکز حملات رژیم غاصب صهیونیستی بر کشتار غیرنظامیان به ویژه کودکان و زنان بی گناه، بسیاری از مجامع را در ایران و کشورهای اسلامی به واکنش واداشته است.

یکی از نهادهایی که در واکنش به این حملات و برای محکومیت آن پویشی را آغاز کرده است، دانشجویان دانشگاه‌ها هستند. تعدادی از دانشجویان ایرانی و غیرایرانی گرد هم آمده‌اند تا پویش نوآوری هزار دانشگاه ضد صهیونیست را به منظور مقابله با نهضت جهانی علیه اسرائیل غاصب راه‌اندازی کنند.

پویش نوآورانه هزار دانشگاه ضد صهیونیست؛کارزار رسانه‌ای برای افشای چهره حقیقی رژیم اسرائیل

پویشی برای پاسخ به مطالبه رهبر

مجتبی مومن‌زاده نماینده نهضت جهانی دانشجویان در ایران درباره پویش نوآورانه هزار دانشگاه ضد صهیونیست جهان به خبرنگار ایرنا گفت: نهضت جهانی بر اساس مطالبه رهبر معظم انقلاب شکل گرفته است. ایشان از دانشجویان مطالبه‌ای دارند تا دانشجویان یک ارتباط جدی با سایر دانشجویان دیگر کشورها در عرصه‌های مختلف و در ساحت دانش، پژوهش و کنش‌های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی برقرار کنند.

وی افزود: فرمان رهبر معظم انقلاب در واقع یک دغدغه با نگاه تمدنی است که سال‌هاست رهبر فرزانه انقلاب بر آن تاکید دارند و در سال‌های اخیر به صراحت فرموده‌اند و برای این کار تشکیلاتی شکل نگرفته است.

مومن زاده اظهار داشت: با همین نگرش، یک گفت و گوی اولیه با دانشجویان غیرایرانی مقیم ایران انجام گرفت و جمع دانشجویان به چنین عزمی رسیدند که بیایند و این مطالبه رهبری را محقق کنند و در قالب یک تشکیلات فعالیت خود را شروع کنند.

این دانشجو عملیات طوفان الاقصی و مساله فلسطین و غزه را دغدغه مشترک اعلام کرد و گفت: این موضوع بهترین فرصت بود تا دانشجویان ایرانی و دانشجویان دیگر کشورها وارد این تشکیلات شوند و ساعت‌ها درباره این موضوع بحث کردیم و به نهضت جهانی رسیدیم.

وی اضافه کرد: برای این نهضت و پویش نوآورانه، هزار دانشگاه ضد صهیونیست جهان، دانشجویی بودن، داشتن رویکرد بین المللی و داراب ودن تشکیلات و ساختار معین را به عنوان سه رویکرد اصلی مد نظر قرار دادیم.

مومن زاده ادامه داد: با بررسی ابعاد مختلف، ایده پویش نوآورانه هزار دانشگاه ضد صهیونیستی شکل گرفت که همه شاخص‌های سه گانه را برای فعال کردن تشکل های دانشجویی در بر داشت.

نماینده نهضت جهانی دانشجویان ایران گفت: می‌خواهیم هزار دانشگاه را پیرامون یک مساله به نام غزه و فلسطین به کنش واداریم و اکنون این پویش با همین هدف در تلاش برای دعوت از دانشگاه‌های و دانشگاهیان مختلف جهان است.

وی درباره ابعاد این پویش و نمودهای عینی آن اظهار داشت: این پویش فقط به صورت مجازی نیست بلکه فضایی است برخط که دانشجویان و اساتید ضمن معرفی ظرفیت‌های دانشگاه خود ایده انتقال این پویش به دیگر دانشجویان و اساتید را نیز مطرح و پیگری می‌کنند.

مومن زاده افزود: با انتقال این پویش از هر دانشجو به هر دانشگاه و پیوستن دانشگاهیان مختلف به آن، کنشگری زنجیره‌ای در حمایت از مردم غزه و محکومیت جنایات صهیونیستی‌ها شکل می‌گیرد و این پویش دومینو وار پیش می‌رود.

پویش نوآورانه هزار دانشگاه ضد صهیونیست؛کارزار رسانه‌ای برای افشای چهره حقیقی رژیم اسرائیل

کارزار رسانه‌ای برای هویداسازی چهره حقیقی اسرائیل

ابوالفضل ابراهیمی از دانشجویان افغانستانی جامعه المصطفی در ایران نیز در این زمینه توضیح داد: پویش نوآورانه ضد صهیون تلاش دارد تا دانشگاه‌های سراسر جهان را با کارزار رسانه‌ای علیه صهیونیست همراه کند.

وی خاطرنشان کرد: آگاه سازی جامعه جهانی به ویژه دانشگاهیان جهان از چهره حقیقت رژیم غاصب اسرائیل هدف این پویش است. دانشجویان عضو این پویش در تلاش هستند تا آگاه سازی کنند و به نحوی آنچه که صهیونیست‌ها طی این مدت علیه ملت فلسطین و علیه انسان هایی که بر سر سرزمینشان به قتل رسیدند، برای جهایان آشکار کنند.

ابراهیمی تصریح کرد: آنچه که رسانه‌های غربی به خصوص اروپا و آمریکا از صهیونیسم نشان می‌دهند، خلاف واقعیت است. ظالم را جای مظلوم قرار داده‌اند و خلاف واقعیت را به جهانیان نشان می‌دهند. ما سعی داریم با فعالیت‌های رسانه‌ای از جمله طراحی، پوستر، اینفوگرافیک و تدوین فیلم و مصاحبه و برنامه‌های گفت و گو محور این آگاهی بخشی را برای دانشجویان و دانشگاهیان جهان داشته باشیم.

این دانشجوی افغانستانی تاکید کرد: بسیاری از دانشجویانی که در نخستین رویداد این پویش در هفته گذشته آمده بودند، اطلاع داشتند که دولت آمریکا خلاف ادعای حمایت از حقوق بشر، رفتار می‌کند و آنچه که خود رئیس جمهور آمریکا در اسرائیل اعلام کرد که تا می توانید بزنید ما از شما پشتیبانی می‌کنیم.

قلم و رسانه؛ سلاح جنگ با صهیونیست‌ها

هدی علی یونس دانشجوی دانشگاه صدا و سیما اهل لبنان نیز در همین زمینه به خبرنگار ایرنا گفت: باور دارم که دانشگاهیان انرژی بسیار و پر اثری دارند که می توانند در نظرات جهانی تاثیرگذار باشند.

وی افزود: رهبر فرزانه انقلاب به این نکته بسیار تاکید دارند که اگر همه این قدرت‌ها و انرژی‌های دانشجویی و دانشگاهی با هم جمع شود، می‌توانیم یک تاثیر بسیار بزرگ جهانی ایجاد کنیم و ما که حامی غزه و فلسطین هستیم، می توانیم با صدای دانشجویان جهانی از قلم و رسانه به عنوان سلاح در این جنگ استفاده کنیم.

علی یونس اعلام کرد: باور داریم با این تلاش می‌توانیم شاهد شکست اسرائیل و تفکر غربی باشیم و از این رو، با همین عقیده پویش تشکیل هزار دانشگاه ضد صهیوینستی شکل گرفت چون می‌توانیم متحدانه در جامعه جهانی تاثیرگذار باشیم.

هر دانشجو و انسان دل زنده حامی فلسطین است

الهام شیرازی دانشجوی اهل سوریه نیز در همین زمینه به خبرنگار ایرنا گفت: همه دانشجویان و کسانی که دنبال علم اندوزی هستند و وجدان زنده دارند تا می‌توانند تلاش کنند تا حقیقت بشری فلسطین و چهره حقیقی صهیونیست‌ها را نشان دهند.

وی ادامه داد: آنچه را که رژیم صهیونیستی تحریف کرده است با جهاد تبیین در جنگ فکری می‌توان شکست داد و اینگونه می‌توان از اهالی و کودکان غزه حمایت کرد. دانشجو وقتی در این جنگ رسانه‌ای و فکری مشارکت کند و حقیقت را به دیگران انتقال دهد، می‌تواند به دیگران جنایات شیطانی صهیونیست‌ها را نشان دهد.

«پویش نوآورانه هزار دانشگاه ضد صهیونیست» نخستین حرکت دانشگاهیان ایران و سایر کشورها در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی نیست و تاکنون اساتید، تشکل‌ها و گروه‌های آتش به اختیار بسیاری برای حمایت از مردم مظلوم غزه به راه اندازی پویش‌ها و حرکت های حمایتی اقدام کرده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha