عملیات روکش آسفالت در محورهای مواصلاتی بیشتر از میزان هدف انجام شده است

تهران- ایرنا- مدیر کل نگهداری راه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: عملیات لکه‌گیری، روکش آسفالت گرم و عملیات حفاظتی در محورهای مواصلاتی در هفت ماهه اول سال از کل اهداف پیش‌بینی شده در سال ۱۴۰۲ پیشی گرفته است.

به گزارش ایرنا از وزارت راه و شهرسازی، علیرضا سیاهپور با بیان این که عملیات لکه‌گیری، روکش آسفالت گرم و عملیات حفاظتی در محورهای مواصلاتی در هفت ماهه اول سال از کل اهداف پیش‌بینی شده در سال ۱۴۰۲ پیشی گرفته است، گفت: این امر با همکاری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، پیمانکاران و حمایت شرکت‌های قیرساز محقق شده است.

وی اظهارداشت: با اجرای روکش تقویتی و کاهش چهار درصدی خرابی‌های شدید آسفالت محورهای مواصلاتی و از طرفی عملیات حفاظتی و لکه‌گیری و درزگیری، شیب خرابی‌های متوسط به سمت عدم یا خرابی‌ کم در حرکت است.

سیاهپور با اشاره به هزینه‌های تحمیلی ناشی از بی‌توجهی به بهسازی و روسازی مناسب رویه راه‌ها به دولت و کاربران راه‌ها، افزود: درصورتی که اقدامات به هنگامی برای بهسازی و روسازی راه‌ها انجام نشود، هزینه‌های غیرمستقیم تحمیلی به دولت اعم از سوخت، تعمیرات، افزایش زمان سفر، وقوع تصادفات و مسائل زیست‌محیطی سه برابر هزینه‌های مستقیم خواهد بود.

وی ادامه داد: سالانه ۱۳ درصد به خرابی‌های متوسط و شدید رویه‌ها راه‌ها افزوده و در صورت عدم انجام فعالیت سالانه ۱۳۰ هزار میلیارد تومان از ارزش سالیانه محورهای مواصلاتی کاسته می‌شود. همچنین، در صورت ادامه روند با استفاده از روش‌های مختلف سالانه حدود ۱۰ درصد از خرابی‌ها اصلاح و با این روند سالانه ۱۰۷ هزار میلیارد تومان به ارزش سالیانه راه‌ها افزوده می‌شود.

مدیر کل نگهداری راه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به رویکردهای حفظ، نگهداری آسفالت و رویه راه‌ها برای برنامه‌ریزی‌های پیش‌رو برای حفظ و نگهداری آسفالت و رویه راه‌ها، خاطرنشان کرد: در رویکرد حفظ وضعیت موجود با ثابت ماندن سطح خرابی‌های شدید و متوسط، ۲۱ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان بودجه برای اصلاح رویه راه‌ها نیاز است.

وی افزود: در رویکرد اصلاحی و با اجرای به موقع درزگیری و آسفالت حفاظتی، سالانه پنج درصد خرابی‌های شدید و متوسط کاهش یافته و هزینه مورد نیاز سالانه حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان خواهد بود.

مدیر کل نگهداری راه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: در رویکرد حفاظتی، بودجه سالانه ۱۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی برای لکه‌گیری و مقاومت‌ رویه راه‌ها نیاز است.

وی با اشاره به این که در رویکرد بودجه نامحدود حداقل ۴۰ هزار میلیارد تومان بودجه نیاز است، اظهار کرد: با توجه به محدودیت‌های منابع مالی و اجرایی، پیشنهاد و برنامه‌ریزی این دفتر اجرای سیاست و رویکرد اصلاحی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha