۱۸ آبان ۱۴۰۲، ۲۲:۲۸
کد خبرنگار: 889
کد خبر: 85286211
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

نان «گرده» همدان به عنوان میراث ناملموس حمایت شود

همدان -ایرنا- نائب رئیس انجمن غلات کشور گفت: نان «گرده»، یکی از هنرهای همدان است و ما وظیفه داریم از این میراث ناملموس، حمایت کنیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا محمد رضا خواجه روز پنجشنبه در همایش تخصصی و آموزشی نانوایان به مناسبت روز ملی نان، اظهار کرد: ایرانی‌ها با عطر نان ملی زنده هستند اما تصمیمات و سیاست‌های اتخاذ شده در حوزه نانوایی‌ها باعث شده تا برخی از نانوایان گلایه داشته باشند.

وی ادامه داد: دخالت وزارت بهداشت در تعیین میزان نمک مصرف شده در نان، غیر فنی و غیرکارشناسی است.

این پیشکسوت حوزه آرد و نان با بیان اینکه برخی از گندم‌های تولید داخل کیفیت لازم را ندارند مطرح کرد: موارد زیادی در کیفیت نان تاثیرگذار است و نباید همه تقصیرات را گردن نانوایان انداخت و آن‌ها را جریمه کرد.

وی خاطرنشان کرد: وقتی نرخ عرضه نان پایین باشد به سلامت شهروندان آسیب می‌رسد چون نانوایان دیگر نمی‌توانند یک نان با کیفیت را در شرایط بهداشتی به مردم عرضه کنند.

عضو انجمن صنفی کارگران استان همدان نیز گفت: برخی از سیاست گذاری‌ های اشتباه در حوزه نان، باعث شده تا نانوایان در صورت کار نکردن، سود بیشتری ببرند.

سلیمان امیری اظهار کرد: تلاش و زحمت نانوا در وضعیت اقتصادی او تاثیری ندارد به همین امر باعث بی‌انگیزگی نانوایان شده است‌.

عضو انجمن صنفی کارگران همدان خاطرنشان کرد: نرخ موجود نان برای سه سال قبل است اما نرخ اجاره‌بها و خورد و خوراک کارگران نانوایی‌ها به روز حساب می‌شود.

وی ادامه داد: تا نرخ نان اصلاح نشود، کارفرما چگونه حقوق کارگر را پرداخت کند؟

امیری در رابطه با ساعت کار نانوایان، بیان کرد: ساعت کاری موجود برای ۲۰ سال پیش است و الان با استفاده از تجهیزات مکانیکی، سرعت پخت نان افزایش پیدا کرده است.

۲هزار و ۵۰۰ نانوایی در همدان فعال است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha