صلاحیت ۵۰ داوطلب در حوزه ساوه و زرندیه از سوی هیات اجرایی تایید شد

ساوه - ایرنا - فرمانده ویژه ساوه گفت: هیات اجرایی حوزه انتخابیه ساوه و زندیه صلاحیت ۵۰ داوطلب را تایید کرد.

به گزارش ایرنا از روابط عمونی فرمانداری ویژه ساوه، مهدی الیاسی روز جمعه اظهار کرد: وفق قانون انتخابات با پایان روز هجدهم آبان‌ماه، زمان قانونی رسیدگی به صلاحیت داوطلبین در هیات اجرایی فرمانداری ساوه به پایان یافت و در این حوزه انتخابیه ۸۶ داوطلب برای شرکت در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ثبت نام نهایی کرده بودند که از این تعداد صلاحیت ۵۰ نفر از داوطلبان در هیات اجرایی تایید شد.

وی افزود: همچنین یک نفر از داوطلبان با مراجعه به فرمانداری اعلام انصراف خود را اعلام نمودند کرده بود و صلاحیت ۳۳ نفر از داوطلبان وفق قوانین جدید انتخابات مجلس شورای اسلامی احراز نشد و ۲ نفر دیگر نیز تایید صلاحیت نشدند.

الیاسی گفت: عدم احراز صلاحیت‌ها یا عدم تایید صلاحیت‌ها، عمدتا بدلیل نبود یا عدم احراز سوابق اجرایی، آموزشی، پژوهشی و قضایی تعیین شده در مواد قانونی و وجود سوابقی در استعلامات از مراجع ذیصلاح بوده است.

وی یاداور شد: وفق ماده ۳۸ قانون انتخابات، هیات اجرایی متشکل از فرماندار، روسای دادگستری و ثبت احوال و هشت نفر از معتمدین بوده که اخذ تصمیم با اکثریت مطلق هیات است.

فرماندار ویژه ساوه افزود: در روند رسیدگی به صلاحیت‌ها نصب العین هیات اجرایی قانون و مواد اشاره شده در قانون انتخابات بوده است و وفق ماده ۶۱ قانون، کسانی‌که در هیات اجرایی موفق به اخذ تاییدیه نشده‌اند، می‌توانند ظرف مدت چهار روز از تاریخ ابلاغ به داوطلب، اعتراض خود را مستدلا به هیات نظارت استان اعلام کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha