عضو هیات رییسه مجلس: روابط ایران و ژاپن برادرانه و مستحکم است 

تبریز- ایرنا- عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی و رییس گروه دوستی ایران و ژاپن گفت: روابط ایران و ژاپن بسیار برادرانه و مستحکم است.

روح الله متفکرآزاد روز شنبه در بازدید از غرفه ایرنا در نمایشگاه کتاب و مطبوعات آذربایجان شرقی، اظهار کرد: هیات های پارلمانی ۲ کشور همواره فعال بوده و نقش عمده ای را در تحکیم بیشتر روابط ایران و ژاپن ایفا کرده اند.

وی تاکید کرد: تاکنون روابط خوب ایران و ژاپن تحت تاثیر کشور ثالثی قرار نگرفته است. 

متفکرآزاد ادامه داد: سفیر سابق ژاپن نیز که اندکی قبل ماموریتش در ایران به پایان رسید در این خصوص تاکید فراوان داشت و قول داد با معرفی سفیر جدید در ایران نیز این روابط همچنان مستحکم تر و قوی تر از سابق ادامه یابد.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی همچنین افزود: سفارتخانه ژاپن در موضوعات مختلف توسعه ای استان آذربایجان شرقی نیز ابراز تمایل کرده و وارد شده که احیا دریاچه ارومیه و سرمایه گذاری در آذربایجان شرقی از جمله این موارد است.

متفکرآزاد اظهار کرد: در پروژه احیا دریاچه ارومیه نیز تحت نظارت ایران کار را پیش بردند و نیازهای بعدی را نیز اعلام کردند.

رژیم کودک کش صهیونیستی در غزه نسل کشی راه انداخته است/سیل خون صهیونیست را با خودش خواهد برد

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جنایت های رژیم ددمنش صهیونیستی در غزه، اظهار کرد: رژیم صهیونیستی بین آبروی بین الملل و بقای خود، بقا را انتخاب کرده و به این ترتیب با اقدامات وحشیانه ماهیت بَزَک شده صهیونیست هویدا شد.

متفکرآزاد ادامه داد: رژیم اشغالگر قدس وحشیانه و سبوع وار انسانیت را زیر پا گذاشته و ۱۰هزار کودک مظلوم و غیرنظامیان بی گناه و بی دفاع را قتل عام می کند و نسل کشی راه انداخته است.

وی افزود: با این اقدمات کار برای فلسطینی ها سخت شده و رژیم غاصب اسرائیل تلاش می کند با ایجاد وحشت اهداف خود را پیش ببرد اما مقاومت به بقای خود ادامه می دهد و در نهایت سیل خونی که راه انداخته اند صهیونیست را با خود خواهد برد.

به گزارش ایرنا، هجدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز و یازدهمین نمایشگاه مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری تا ۲۱ آبان از ساعت ۱۰ تا ۲۱ در محل نمایشگاه های بین المللی تبریز در حال برگزاری است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha