اتصال نیازهای فناورانه و گلوگاهی حوزه پتروشیمی به دانش بنیان‌ها با رویداد پتروفن

تهران- ایرنا- مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری پتروشیمی ایرانیان (پترول)، گفت: رویداد تخصصی تقاضا محور پتروفن، در راستای ارتقای ساخت تولیدات داخلی و خودکفایی نقش به سزایی در بهم رسانی نیازهای فناورانه و گلوگاهی شرکت‌های تابعه هلدینگ و زیست بوم دانش‌بنیان کشور ایفا می کند.

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، گروه سرمایه‌گذاری پتروشیمی ایرانیان(پترول) به عنوان بزرگترین شرکت فعال سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه وابسته به شرکت پتروشیمی خلیج‌فارس امروز شنبه میزبان دستیار معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری در حوزه توسعه بازار اقتصاد دانش بنیان و خبرنگاران به منظور رونمایی از پوستر "رویداد پتروفن" بود.

گروه سرمایه‌گذاری پتروشیمی ایرانیان(پترول) به عنوان بزرگترین شرکت سرمایه‌گذاری فعال در بازار سرمایه در سال ۱۳۹۰ با نماد پترول در فرابورس پذیرفته شده و بیش از ۶۵ درصد سهام مالکیت این شرکت در اختیار شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس است.

رشید قانعی امروز - شنبه در نشست خبری و رونمایی از پوستر "رویداد پتروفن" که با حضور سلطانعلی زاده دستیار معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان در حوزه توسعه بازار اقتصاد دانش بنیان برگزار شد، در سخنانی اظهار داشت: رویداد ارائه معکوس پتروفن به عنوان یک رویداد تخصصی تقاضا محور ۱۲ تا ۱۴ آذرماه امسال در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما برگزار می شود.

وی با بیان اینکه، رویداد پتروفن امسال برای دومین بار برگزار می شود، تاکید کرد: این رویداد در راستای ارتقای ساخت تولیدات داخلی و خودکفایی نقش به سزایی در بهم رسانی نیازهای فناورانه و گلوگاهی شرکت‌های تابعه هلدینگ و زیست بوم دانش‌بنیان کشور ایفا می کند.

قانعی درباره وجه تمایز اصلی همایش پتروفن با سایر نمایشگاه‌ها و همایش‌ها گفت: در همایش پتروفن شرکت‌های زیرمجموعه هلدینگ خلیج فارس به ارائه نیازمندی‌های خود ‌می پردازند.

وی افزود: رویداد پتروفن در واقع در راستای تحقق شعار سال، بستر مناسبی در جهت حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و تعامل با آنها به منظور بهره مندی از ظرفیت فناوران برای رفع نیازهای فناورانه و عملیاتی شرکت های پتروشیمی است.

قانعی گفت: همایش پتروفن 1402 با شناسایی نیازهای فناورانه شرکت‌های پتروشیمی تابعه در هفت حوزه اصلی و مرتبط صنعت، شامل "بهبود و تحول در فرآیند، برق و ابزار دقیق، تجهیزات ثابت و دوار، دیجیتالیزاسیون، دانش فنی فرایندی و توسعه محصول، مواد شیمیایی و کاتالیست و همچنین آب، انرژی و محیط زیست" گام ارزشمند و مهمی در راستای هم رسانی شرکت‌های هلدینگ خلیج فارس و زیست بوم دانش‌بنیان کشور به منظور تکمیل و توسعه زنجیره تامین، زنجیره ارزش، توسعه فناوری و خودکفایی برمی دارد.

وی گفت: همایش پتروفن، جایزه نوآوری صنعت پتروشیمی به منظور ایجاد هم افزایی بین متخصصان و صاحب نظران این صنعت برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha