صادقیانی: طرفدار مربی داخلی هستم/ والیبال ایران به دلیل کیفیت لیگ افت کرده است

تهران- ایرنا- مربی والیبال ایران گفت: یکی از مهمترین دلایل افت والیبال ایران، سطح کیفی لیگ است. از زمانی که تیم‌های باشگاه ایران دیگر نتوانستند بازیکنان شاخص خارجی جذب کنند سطح لیگ پایین تر آمد و در نهایت این مسئله به پایین آمدن سطح کیفی والیبال ایران منجر شد.

آرش صادقیانی در گفت وگو با ایرنا، در خصوص پروسه انتخاب سرمربی تیم ملی والیبال اظهار داشت: در حال حاضر والیبال ایران در شرایط ویژه ای قرار دارد و باید از همه ظرفیت‌های برای موفقیت در لیگ ملت‌ها استفاده کنیم. به همین دلیل انتخاب بهترین گزینه برای هدایت تیم ملی سخت شده است؛ چون امتیازاتی از دست دادیم که جبرانش کار راحتی نیست. البته هنوز شانس صعود به المپیک را داریم. در کمیته فنی درباره چندین مربی تراز اول خارجی بحث شد؛ اما اکثریت آنها در حال حاضر تیم دارند و نمی‌توانند به ایران بیایند.

وی درباره حضور سعید معروف در بین گزینه‌های سرمربیگری تیم ملی گفت: سعید معروف جزو نوادر والیبال ایران است. سالها در تمام رده ها بازی کرده و کاپیتان تیم ملی بوده است. به نظر من او توانایی مربیگری هم دارد. بازیکنانی که بلافاصله از دوران بازیگری وارد دنیای مربیگری می‌شوند باید کاریزمای لازم را داشته باشند. سعید در دوران بازیگری هم نقش مهمی در رهبری تیم داشت و به سرمربیان تیم ملی نزدیک بود.

مربی والیبال ایران به اشاره به اینکه مربی خارجی در کوتاه‌مدت نمی‌تواند به تیم ملی کمک کند، عنوان کرد: باید مربی خارجی هم شناخت کلی به والیبال ایران داشته باشد و هم شناخت روی تک تک بازیکنان‌مان. متاسفانه در کوتاه‌مدت مربیان خارجی نمی‌توانند به این شناخت برسند.

صادقیانی با اشاره به اینکه انتخاب هر مربی می‌تواند شمشیر دو لبه‌ای باشد، تصریح کرد: نمی شود پیش بینی کرد کدام مربی می‌تواند در تیم ملی موفق شود البته من دوست دارم از مربیان داخلی استفاده شود اما برخی مواقع هم لازم است مربی خارجی به خدمت گرفته شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: باید بپذیریم رقابت با تیم‌های مطرح دنیا سخت است؛ به خصوص اینکه در حال حاضر والیبال ایران در اوج نیست. یکی از مهمترین دلایل افت والیبال ایران، سطح کیفی لیگ است. از زمانی که تیم‌های باشگاهی ایران نتوانستند بازیکنان شاخص خارجی جذب کنند سطح لیگ پایین تر آمد و در نهایت این مسئله به پایین آمدن سطح کیفی والیبال ایران منجر شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha