رییس کل دادگستری کرمان: نظارت تعزیرات بر بازار تشدید شود

کرمان- ایرنا- رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: اداره کل  تعزیزات حکومتی استان نظارت بر بازار و مقابله با گرانفروشی را تشدید کند. 

به گزارش شامگاه شنبه ایرنا از روابط عمومی دادگستری کرمان حجت الاسلام ابراهیم حمیدی عصر شنبه در نشست شورای قضایی کرمان اظهار کرد: لازم است تا امکانات و فضای فیزیکی و نیروی انسانی کافی در اختیار تعزیرات حکومتی استان کرمان قرار گیرد تا این سازمان بتواند به وظیفه خود که نظارت و برخورد با اصناف متخلف است به خوبی عمل کند.

رییس شورای قضایی استان کرمان نقش سازمان تعزیرات حکومتی را در تثبیت و رشد اقتصادی کشور موثر دانست و افزود: عملکرد سازمان تعزیرات حکومتی استان کرمان در زمینه کاهش تخلفات مربوط به قاچاق کالا قابل قبول است.
وی بر همکاری بیشتر فراجا و تعزیرات در زمینه اجرای احکام تعزیرات حکومتی تاکید کرد و ادامه داد: باید از ظرفیت بخش های مختلف در شورای قضایی استان کرمان برای حل مشکلات و رفع موانع استفاده کرد.

کمبود نیروی انسانی تعزیرات حکومتی در شهرستان‌ها
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمان هم در این جلسه خواستار تامین فضای فیزیکی و نیروی انسانی برای خدمت رسانی به مردم در شهرستان ها شد.
ارسلان میری افزود: در شهرستان های استان کمبود نیروی انسانی و فضای مناسب مالکیتی ارایه خدمت به مردم را با مشکل مواجه کرده است.
وی با اشاره به اهمیت تبیین نقش تعزیرات در رسیدگی به تخلفات اقتصادی اظهار کرد:میزان پرونده‌های وارده در بخش کالا و خدمات در هفت ماهه گذشته از ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، ۵۰ درصد کاهش یافته است.
میری اضافه کرد: پرونده‌های وارده در بخش قاچاق کالا و ارز در هفت ماهه گذشته از ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، ۶۰ درصد افزایش داشته که پرونده های قاچاق سوخت بیشترین سهم را به خود اختصاص داده است.
وی ادامه داد: در بخش بهداشت پرونده‌های وارده در هفت ماه گذشته از ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ، ۲۲ درصد کاهش داشته و در مجموع پرونده‌های وارده در حوزه کالا و خدمات ،قاچاق کالا و بهداشت در این مدت نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۲۶ درصد کاهش داشته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha