خروج انبارهای سوخت از تهران تا پیشرفت صفر خیابان ۲۴ متری هرندی

تهران بزرگ - ایرنا - لزوم خروج انبارهای سوخت از شهر، عدم پیشرفت خیابان ۲۴ متری هرندی و مخالفت با ساخت چهار طبقه روی سازه‌ای که ۲۵ سال پیش پروانه گرفته از جمله تذکرات اعضای شورا در جلسه امروز /یکشنبه/ بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، میثم مظفر رییس کمیته بودجه شورای اسلامی شهر تهران در جلسه شورا گفت: خیابان ۲۴ متری هرندی در منطقه ۱۲ یکی از پروژه‌های مهم بوده که اعتباری ۱۵۰ میلیارد ریالی دارد اما مشکلات کالبدی حاد این منطقه منجر شده پیشرفت فیزیکی این طرح چیزی برابر صفر باشد.

وی ادامه داد انتظار داریم علت عدم اجرای این پروژه سریعتر از سوی مجری به شورا گزارش داده شود.

البته که مهدی چمران رییس شورا در واکنش به این تذکر گفت: اصرار برای اجرای این خیابان آشکار است و امیدواریم سریعتر اجرایی شود.

انبارهای سوخت به خارج از تهران منتقل شود/فاجعه در کمین تهران

ناصر امانی دیگر عضو شورا هم با اشاره به ماده ۱۴ قانون شهرداری‌ها مبنی بر حفظ حریم گفت: بامداد جمعه یک تانکر در شهران با ظرفیت ۳۰ هزار لیتر سوخت واژگون شد که خوشبختانه به منازل مسکونی آسیب نزد البته که از دوره سوم شورا در خصوص جابجایی انبار نفت در این منطقه تذکرات زیادی داده شده است.

وی افزود: تابلو نصب شده که تانکرها از مسیر جدید و بزرگراه شهید باکری عبور کنند اما این تابلو با اسپری پاک شده است، در نظر بگیرید اگر این تانکر، بنزین حمل می‌کرد با فاجعه روبه رو می‌شدیم.

امانی ادامه داد: از سال ۱۳۹۵ تذکر داده شده و اگر برای جابجایی انبارها پیش بینی می‌شد تا امروز این اقدام به نتیجه رسیده بود.

وی تاکید کرد: هر یک از این تانکرها، انبارهای انفجاری متحرکی هستند و اکثریت آنها از عمر مفید خود عبور کرده‌اند.

امانی از شهرداری تهران درخواست کرد اقدامی مؤثر در همکاری با شرکت نفت انجام دهد و جلوی حوادث احتمالی را بگیرد.

چمران هم در واکنش به این تذکر گفت: البته وزارت نفت باید اقدام کند اما شهرداری باید تابلوها را دوباره نصب کند و ما تذکر شما را به شهردار و وزیر نفت ارسال می‌کنیم.

منطقه ۲۲ بدون درنظر گرفتن سرانه مجوز ساخت ندهد

احمد صادقی هم تذکری به مسوولان شهرداری منطقه ۲۲ داد و گفت: با توجه به نوساز بودن مسکن و تولید انبوه، می‌توان منطقه ۲۲ را کم برخوردارترین منطقه از لحاظ سرانه‌ها دانستت لذا از شهرداری تهران انتظار داریم در صدور مجوز ساخت و ساز بدون در نظر گرفتن سرانه‌ها خودداری کند.

وی با بیان اینکه در عوض آزادسازی پادگان‌ها و اختصاص فضا به این اماکن باید حفظ درختان و حرایم رعایت شود، گفت: باید در احکام کمیسیون ماده پنج در این زمینه تجدید نظر صورت بگیرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با بیان اینکه پادگان دوشان تپه در منطقه ۱۳ طبق مصوبات شورای پدافند غیرعامل به عنوان فضای پشتیبان در نظر گرفته بود، یادآور شد: تغییر کاربری این پادگان و کاهش باند پرواز از یک هزار و ۸۰۰ به یک هزار و ۴۰۰ متر انجام شده است.

صادقی گفت: در جهت توافق با نیروهای هوایی، بلوک‌های مسکونی خارج از این اراضی ایجاد شود و پادگان به عنوان فضای لجستیک در مواقع بحرانی مورد استفاده قرار گیرد.

وی در بخش دیگری با تاکید بر اینکه مخازن سوخت با هزینه‌های بسیار کم تاب آور شده‌اند، افزود: خیال مردم تهران راحت باشد که مخازن مقاوم سازی شده و نگران حوادث ناشی از زلزله در این مخازن نباشند.

رییس شورای شهر تهران هم در واکنش به این سخنان تاکید کرد: تانکرها در نهایت باید از معابر شهری عبور کنند و دسترسی از درون شهر به مخازن قطعا خطرناک است.

مهدی بابایی رییس کمیته ایمنی شورا هم گفت که گره ترافیکی محدوده پل چوبی حل شده که قابل تقدیر است.

حبیب کاشانی خزانه دار شورای اسلامی شهر تهران هم با بیان اینکه در منطقه ۲ ملکی با چهار طبقه اضافه ساخت در حال اجرا بود، افزود: این فضا در سال ۱۳۷۷ پروانه گرفته و ۲۵ سال بعد اقدام به ساخت چهار طبقه دیگر کرده است.

وی اضافه کرد: با توجه به گذشت زمان و تغییر سه باره ضوابط شهرسازی، از شهردار منطقه تقاضا کردم پیگیری جدی کند و از سازمان نظام مهندسی نیز استعلام انجام شود.

وی افزود: دیروز گفتند مخالف هستم بنده به لحاظ قانونی موضوع را پیگیری کردم، درخواست کردم بررسی مجدد صورت بگیرد و اینگونه نباشد که می‌توان پروانه گرفت و ۲۵ سال بعد نسبت به ساخت اقدام کرد.

کاشانی از رییس کمیسیون شهرسازی درخواست کرد استعلامی از سازمان نظام مهندسی بگیرد تا اگر مشکلی نداشته باشد ساخته و به بهره برداری برسد.

مهدی چمران رییس شورای اسلامی شهر تهران نیز با بیان اینکه با چهار طبقه اضافه ساخت موافق نیستم، تاکید کرد: با توجه به اینکه پروانه ۲۵ سال پیش صادر شده باید تمدید پروانه انجام شود.

وی افزود: از نظر محاسبات فنی مصوبه‌ای در شورا داریم که به دوره سوم بر می‌گردد که بر اساس آن اگر ۲ سال بعد بخواهند ساختمانی را بسازند باید مجددا محاسبات فنی را ارزیابی کنند چرا که بطور مداوم این محاسبات به روز رسانی می‌شود.

چمران اظهار کرد: این نمی‌شود که اگر مردم دو تا سه سال بعد مراجعه کنند باید محاسبات به روز شود نه اینکه اگر نهادی بخواهد می‌تواند ساخت و ساز انجام دهد، این روند درست نیست.

به گزارش ایرنا، برخی اعضای شورای شهر تهران همچنین جنایات رژیم صهیونیستی را در غزه را محکوم کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha